انفاق خیران مصداق جهاد در راه خدا است

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: عمل خیران جهاد است، کمیته امداد هم در خدمت مردم و خیران قرار گرفته و از ظرفیت خیران استفاده می‌کند تا برای تحقق عدالت اجتماعی به مردم خدمت کرده و مسیر خیر و احسان را فراهم کند تا خیرات به دست آنها که باید برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی خاکسار قهرودی، امروز _ پنجشنبه ۱۸ آذرماه_ در مراسم اهدا ۶۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: کاری که امروز اتفاق افتاد نمونه‌ای از اقدامات ارزشمند خیران بوده که کمیته امداد هم در کنار آنها با استفاده از این کمک ۶۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان تهیه کرد.

وی با بیان اینکه این امور جاری در همه استان‌ها به مناسبات مختلف با کمک خیران انجام می‌شود، افزود: خدمات متعددی در کمیته امداد ارائه می‌شود که کمک به تحقق ازدواج یکی از مهم‌ترین آنها است، کمک به ساخت مسکن و ایجاد اشتغال هم از جمله دیگر مواردی است که کمیته امداد در آن به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی گفت: در جامعه‌ای که اهل تقوا و دین‌داران آن، اندیشه و دغدغه رسیدن به رستگاری دارند و در مسیر آن حرکت می‌کنند، ایمان به خدا و ارزش‌های الهی و اعمال شخصی آنها از برجستگی‌های آنان است، طی کردن این مسیر و راه در قالب یک جامعه سالم رقم نخواهد خورد مگر به انجام وظیفه انفاق، بنابراین خداوند در قرآن در کنار ایمان به غیب و برپا داشتن نماز به انفاق کردن که از ویژگی‌های اهل تقواست، اشاره کرده است.

وی افزود: جامعه سالم دارای برند ایمانی است، جامعه ایمانی و ایرانی برند منحصر به فرد انفاق را در اختیار دارد، در کنار ایمان به ارزش‌های الهی اگر این رفتار در جامعه اتفاق نیفتد، رستگاری رقم نخواهد خورد.

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تاریخ رفتار ایمانی مردم ایران از جمله استان و شهر اصفهان نشان داده هر جا عیار دینداری و ایمان به ارزش‌های دینی و الهی بالاست، عیار انفاق هم باید بالا باشد.

اهمیت انفاق در جمهوری اسلامی ایران

خاکسار اضافه کرد: به تعبیر دیگر، وجود انفاق و توجه به آن، سند اثبات صحت تدین و ایمان به غیب و قبولی اعمال الهی است. در جامعه ارزشی و دینی ایران موضوع انفاق نمی‌تواند کم اهمیت باشد.

وی تصریح کرد: اینکه کمیته امداد امروز برای انجام وظایف خود تلاش می‌کند، به برکت حضور و خیر و احسان خیران است. انجام دادن کار خیر قابل تقدیر، تقدیس و توجه است. کمیته امداد در راستای وظیفه قانونی خود اقدام شناسایی افرادی می‌کند که کمک آنها برای این مجموعه توفیق و نعمت است.

ریشه مشکلات معیشتی کشور تحریم‌های ظالمانه است

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در همه جوامع مشکلات معیشتی وجود دارد که ریشه آن در جمهوری اسلامی تحریم‌ها و رفتار ظالمانه دنیا در برابر این نظام است. جمهوری اسلامی امروز هزینه دفاع از خداوند، حفظ نظام الهی و ارزش‌های دینی را می‌پردازد که در برابر هزینه‌ای که اولیا خدا پرداخت کردند بسیار اندک است.

خاکسار اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی گسترده حاصل دشمنی‌های متعددی است که در طول تاریخ با دین‌داران مواجه بوده است. این مسیر باید تا تحویل این علم و پرچم به صاحب اصلی آن ادامه داشته باشد.

عمل خیران مصداق جهاد است

وی در پایان تصریح کرد: عمل خیران مصداق جهاد است، کمیته امداد هم در خدمت مردم و خیران قرار گرفته و از ظرفیت خیران استفاده می‌کند تا برای تحقق عدالت اجتماعی به مردم خدمت کرده و مسیر خیر و احسان را فراهم کند تا خیرات به دست آنها که باید برسد.

کد خبر 540748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.