کتاب ۳۰۰ کیلوگرمی در شیبنیک نصب شد

شهر تاریخی شیبنیک کرواسی از نصب اثر هنری یک کتاب ۳۰۰ کیلوگرمی رونمایی کرد؛ این شهر به دنبال تجلیل از زندگی و کار گیاه شناس معروف، رابرت ویسیانی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در این زمان از سال، شهرهای سراسر جهان سال نو را با نورافشانی درختان کریسمس، تزئینات و نصب غرفه‌های مختلف جشن می‌گیرند. از سوی دیگر، شهر شیبنیک کرواسی، این جشن‌ها را یک قدم جلوتر برده و جشنواره‌ای بدون زباله تا ژانویه را میزبانی می‌کند.

به عنوان بخشی از این جشن، هنرمندان محلی با شهرداری همکاری کرده‌اند تا از اینستالیشن (اثر هنری) چشمگیر به افتخار گیاه شناس، طبیعت شناس و محقق معروف، رابرت ویسیانی، رونمایی کنند.

اینستالیشن «ماشین زمان ویسیانی» یک کتاب باز بزرگ با عنوان «فلورا دالماتیکا» است که یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار ویسیانی است. این کتاب فوق‌العاده بزرگ در ابعاد ۲.۸۰ در ۲ متر است. در کنار این کتاب غول پیکر، یک قلم پر و جوهردان نیز تعبیه شده است.

وزن کل این اثر هنری بیش از ۳۰۰ کیلوگرم است. علاوه بر این، ۵۰۰ ساعت کار برای هنرمندان محلی صرف شده است. شهردار شیبنیک ژلیکو بوریچ در مورد این مجسمه پیغامی به اشتراک گذاشت:

"زندگی او که سهم ارزشمندی در گیاه‌شناسی اروپا داشت. نصب این اثر هنری یکی از راه‌هایی است که بازدیدکنندگان شهر را با ویسیانی، یک شخصیت مهم در علم طبیعی قرن نوزدهم اروپا، که تمام عمرش شیبنیک را دوست داشت، آشنا می‌کند."

کتاب ۳۰۰ کیلوگرمی در شیبنیک نصب شد

کد خبر 540724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.