اعلام اسامی محله‌های آلوده به پشه آئدس در بندرعباس

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به بررسی ۲۷منطقه در بندرعباس، اسامی مناطق و محله‌هایی که تاکنون پشه آئدس در آنها مشاهده شده است را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، فاطمه نوروزیان اظهار کرد: بوستان شهیدپَروَر (فرودگاه قدیم)، جنب شهرداری منطقه سه (روبروی بیمارستان شهید محمدی) کنار پارک دباغیان و کنار مهمانسرای بانک کشاورزی از نقاطی هستند که پشه آئدس در آنها مشاهده شده است.

وی از سیدمظفر، سجادیه (بلوار امام حسین (ع))، بهشت بندر و کوی ۲۲ بهمن به عنوان دیگر نقاط آلوده به این پشه نام برد و افزود: دو نقطه دیگر در کوی فرهنگیان را به عنوان دیگر مناطق آلوده به پشه آئدس در بندرعباس معرفی و اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۵ نقطه در کوی فرهنگیان سمپاشی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: پس از مشاهده قطعی پشه آئدس در یک نقطه، ابتدا محل یاد شده بهسازی می‌شود و پس از شناسایی محل تخم ریزی (تجمع لارو) نسبت به سمپاشی اقدام می‌شود.

نوروزیان اضافه کرد: تعداد پشه‌های یافت شده در مناطق و محلات یاد شده زیاد نیست، اما تمام کارهای لازم طبق شیوه نامه‌های تعریف شده در حال پیگیری و انجام است.

وی گفت: در حال حاضر پشه‌های بالغ باید از بین بروند و تنها راه مقابله با این حشره، سمپاشی و ضد عفونی تا شعاع یک کیلومتری محل مشاهده پشه است.

منبع: ایلنا

کد خبر 540656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.