تشکیل قرارگاه ساماندهی لجستیکی و نوسازی ناوگان و پسماند در کشور

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای نخستین بار قرارگاه ساماندهی لجستیکی، نوسازی ناوگان و مدیریت پسماند در کشور تشکیل شده است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد در نشست مشترک اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در چابکسر، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور قرارگاهی در سه بخش ساماندهی لجستیک، نوسازی ناوگان و پسماند راه اندازی شده است.

وی با اشاره به دغدغه‌های مردم و مسئولان در این بخش، افزود: این قرارگاه قادر است بسیاری از نگرانی‌ها و مشکلات موجود در این بخش‌ها را برطرف کند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه پسماند یکی از معضلاتی است که طی چند دهه گذشته وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این معضل در استان‌های شمالی به ویژه استان گیلان بیشتر از سایر مناطق نمود یافته است.

جمالی نژاد به اعتبار محدود دولت اشاره، و با بیان اینکه اتفاقات خوبی در دولت و مجلس در حال شکل گیری است، تصریح کرد: در آستانه تحویل لایحه بودجه به مجلس هستیم و تمام تلاش ما این است توزیع عادلانه به همراه دستگاه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها به ویژه در بخش ناوگان حمل و نقل، گفت: تلاش می‌شود تا اعتبارات مناسبی برای توسعه ناوگان حمل و نقل در طرح جامع پسماند مد نظر قرار گیرد.

نبود یک متولی مشخص در سطح روستاها

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز در این نشست گفت: بی تردید حضور نمایندگان در استان‌ها و اعزام به شهرستان‌ها می‌تواند علاوه بر آشنا شدن با مشکلات مردم، نگاه آنها به قانون گذاری را روشن‌تر کند.

وی با اشاره به کسری بودجه دولت، افزود: دولت ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد کسری دارد که باید از طریق فروش اوراق قرضه تأمین کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال این است تا امور آموزش، درمان، خدمات‌رسانی به ویژه در حوزه آب و برق یک در مدیریت شهری قرار گیرد، اضافه کرد: در واقع مدیری باشد که پاسخگو باشد.

جوکار به نبود یک متولی در سطح روستاها اشاره کرد و ادامه داد: دهیاران دارای ساختار، تشکیلات و وظایف مشخصی نیستند باید این حوزه اصلاح و ساماندهی شود.

وی گفت: مصمم هستیم در مجلس برابر اصل ۸۵ در این زمینه ملی‌تر عمل کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 540644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.