مناطق حاشیه‌نشین تحت پوشش طرح رادار سلامت قرار می‌گیرند

مدیر پروژه ملی بیمه رایگان مناطق حاشیه‌نشین گفت: هنگامی که فرد حاشیه‌نشین از خدمات بیمه همگانی استفاده می‌کند، تحت پوشش رادار سلامت قرار گرفته و فشار خون، دیابت، بیماری‌های مزمن و دغدغه‌های درمانی این خانواده‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جعفری امروز _ چهارشنبه ۱۷ آذرماه _ در نشست خبری بیمه سلامت در خصوص اجرای طرح رادار سلامت در مناطق حاشیه‌نشینان، اظهار کرد: افراد حاشیه‌نشین شهرها عمدتاً افراد آسیب دیده اجتماعی هستند، هنگامی که فرد از خدمات بیمه همگانی استفاده می‌کند و حاشیه‌نشین است، فارغ از مواردی مانند مکان زندگی با شماره‌ای تحت پوشش رادار سلامت قرار گرفته و فشارخون، دیابت، بیماری‌های مزمن و دغدغه‌های درمانی این خانواده تحت بررسی قرار می‌شود. بجز بیمه‌نامه رایگان، پزشک خانواده رایگان نیز به این خانواده معرفی می‌شود و فرد تحت درمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: هزینه‌های درمانی این خانواده تحت پوشش سازمان قرار می‌گیرد و اگر فرد به خدمات تخصصی نیاز داشته باشد می‌تواند به مراکز تخصصی، فوق تخصصی یا بستری راهنمایی شود و حتی اگر نیاز به ارجاع به بخش خصوصی نیز وجود داشته باشد، پزشک خانواده وی را به بخش خصوصی ارجاع می‌دهد.

مدیر پروژه ملی بیمه رایگان مناطق حاشیه‌نشین با اشاره به نتایج تحت پوشش رادار سلامت قرار گفتن افراد، ادامه داد: با اجرای این طرح کیفیت زندگی این افراد از نظر سلامت ارتقا پیدا خواهد کرد، هزینه‌های درمان آنها کاهش می‌یابد و بیماری‌های مزمن در آنها به موقع شناسایی می‌شود. برای شناسایی افراد از بسیج محلات، مرکز بهداشت محلات و مرکز بهداشت جامعه سلامت شهری حاشیه‌های شهر، بهزیستی و کمیته امداد دعوت به همکاری شده و کمیته‌ای در استان‌ها شکل گرفته تا هر یک از ارگان‌ها که توانایی شناسایی افراد را دارند اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد فاقد شناسنامه به ثبت احوال معرفی شده و پس از دریافت کدملی و هویت‌دار شدن از راه دور تحت پوشش بیمه قرار گرفته و راهنمایی‌های لازم برای داشتن پزشک خانواده برای آنها انجام می‌شود.

کد خبر 540634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.