روند پیشرفت برنامه‌های شهرسازی ماهانه بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصلاحات حوزه شهرسازی به صورت میدانی در این کمیسیون رصد و به صورت ماهانه روند پیشرفت برنامه‌ها بررسی می‌شود.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از بدو فعالیت کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای ششم، چند برنامه محوری و چند خدمت شاخص از جمله فساد ستیزی، تقویت و تکمیل شهرسازی الکترونیک و حفظ کرامت ارباب رجوع و شهروندان را پیگیری کردیم.

وی افزود: در راستای این موارد برخی از فرایندهای مازاد در صدور پروانه ساختمانی به تدریج توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری حذف و برنامه زمان‌بندی شده برای اصلاحات، تقویت و کامل کردن شهرسازی الکترونیک در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اصلاحات حوزه شهرسازی به صورت میدانی در این کمیسیون رصد و به صورت ماهانه روند پیشرفت برنامه‌ها بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در چهار ماه اخیر اتفاقات خوبی در زمینه شهرسازی الکترونیک و مانیتورینگ رخ داده است به طوری که اگر پرونده‌ای در شهرداری معطل شود به راحتی می‌توان دلایل و مشکلات مربوط به آن را بررسی کنیم؛ از سوی دیگر اعضای کمیسیون عمران و شهرسازی در مناطق حضور یافته و نحوه تعامل و پاسخگویی به شهروندان را از نزدیک بررسی می‌کنند و موارد لازم را گوشزد می‌کنند تا برطرف شود.

میرباقری گفت: امیدواریم طبق این برنامه زمان‌بندی شده بتوانیم تا حدود یک سال آینده شاهد کامل شدن فرایند شهرسازی الکترونیک در شهرداری اصفهان باشیم چرا که در این صورت امضای طلایی و بسیاری از مواردی که احساس می‌کنیم کرامت شهروندان حفظ نمی‌شود، برطرف خواهد شد و شهروند از منزل یا محل کار خود می‌تواند امور خود را انجام دهد و با این روند از مراجعات غیرضروری به شهرداری کاسته خواهد شد.

کد خبر 540617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.