۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
شهر ۱۰۰ درصد سبز رومانی

براشوف اولین شهرداری رومانیایی خواهد بود که از سال ۲۰۲۲، به طور ۱۰۰ درصد از انرژی سبز استفاده می‌کند؛ استفاده از انرژی سبز شامل کلیه امکانات دولتی مانند مدارس، چراغ‌های خیابان، مؤسسات فرهنگی و حتی پیست اسکی محلی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار براشوف، آلن کولیبان، اعلام کرد که از سال ۲۰۲۲، این شهر ۱۰۰ درصد مصرف انرژی خود را به منابع سبز تغییر خواهد داد که شامل تمام امکانات دولتی مانند مدارس، مؤسسات فرهنگی، چراغ‌های خیابان و حتی پیست اسکی محلی می‌شود.

این اقدام پس از توافق با تأمین‌کننده برق محلی برای تأمین تمام ۵۲۵ نقطه مصرف شهری با انرژی برق آبی صورت گرفت. بنا بر گزارش‌ها، این اولین شهرداری کاملاً سبز در رومانی خواهد بود.

بر اساس توافق جدید، ۳۷ مدرسه، ۲۹ پیش دبستانی، هشت مهدکودک، مؤسسات فرهنگی و ساختمان شهرداری همگی از انرژی سبز تأمین می‌شود. همین امر در مورد نیروگاه‌های گرمایشی، پارکینگ‌های چند طبقه، امکانات ورزشی، روشنایی عمومی و همچنین برق مورد نیاز برای منطقه اسکی محلی (سیستم‌های تولید برف مصنوعی، سیستم‌های پمپاژ و غیره) صدق می‌کند؛ با وجود تغییر، طبق بیانیه شهر، هزینه‌های برق شهری در مقایسه با قیمت‌های مصرف کننده کاهش نخواهد یافت.

شهر ۱۰۰ درصد سبز رومانی

در واقع، تنها حدود ۳۴ درصد از کل برق محلی را می‌توان به عنوان انرژی سبز و پایدار طبقه‌بندی کرد. بقیه بین زغال سنگ (۱۶٪)، هسته‌ای (۲۸٪) و گاز طبیعی (۲۰٪) تقسیم می‌شود.

از سوی دیگر، وقتی صحبت از منابع انرژی سبز می‌شود، برق آبی (۲۵ درصد) بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهد و پس از آن باد (۵ درصد) و خورشید (۴ درصد) قرار دارند. آنچه که این توافقنامه اساساً انجام می‌دهد این است که مصرف برق شهرداری را از جریان عمومی جدا و به استفاده از منابع پایدار منحصر می‌کند.

تأمین ۱۰۰ درصد برق مصرفی شهرداری (از جمله پیست اسکی) با انرژی سبز کار کوچکی نیست. با این حال، مقامات محلی هنوز راهی طولانی در پیش دارند، زیرا هزاران خانوار در نهایت باید به انرژی پایدار دسترسی داشته باشند.

شهردار کولیبان اعلام کرد که براشوف بسیار متعهد به تبدیل شدن به پایتخت سبز رومانی است و نگرش مقامات محلی نسبت به پایداری بسیار مهم است، زیرا می‌تواند دیگران را متقاعد کند که به این هدف بپیوندند.

شهر ۱۰۰ درصد سبز رومانی

کد خبر 540605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.