لحظه انتخابم به عنوان بهترین بازیکن زمین، احساساتی شدم/ می‌توانیم هر کاری انجام دهیم

دروازه‌بان جوان و ستاره کشف‌ شده و درخشان هندبال تیم‌ملی بانوان ایران از برآورده شدن رویایش در اسپانیا می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بانوان تاریخ‌ساز و توانمند ایرانی موفق شدند برای نخستین‌بار در رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان شرکت کنند، بانوان خوش‌آتیه ایرانی تاریخ‌سازی کردند و نام ایران را در میان تیم‌های بزرگ دنیا قرار دادند.

دختران هندبالیستمان در گروه‌شان با تیم‌های پرآوازه رومانی، نروژ و قزاقستان دیدار می‌کنند و گرچه دو دیدار نخستشان مقابل رومانی و نروژ را واگذار کردند اما عملکرد بسیار خوبی از خودشان به نمایش گذاشتند.

در این بین فاطمه خلیلی دروازه‌بان ۲۵ ساله که در کشور ترکیه نیز به‌عنوان لژیونر توپ می‌زند در این ۲ دیدار درون قفس‌توری کشورمان قرار گرفت و یک نمایش درخشان و استثنایی در مقابل اروپاییان از خودش به‌جا گذاشت.

خلیلی در دیدار دوم با نروژ نیز با وجود شکست ایران ستاره بازی بود و بعد از ۱۸ سیو، در حالی‌که همگان منتظر اعلام بهترین بازیکن زمین از تیم برنده بودند، نام خلیلی از بین تمامی بازیکنان بزرگ نروژ به‌عنوان بهترین بازیکن زمین شنیده شد.

پس از پایان مسابقه و با انتخاب او به‌عنوان بهترین بازیکن بازی مقابل نروژ، رسانه‌های اروپایی، سایت رسمی فدراسیون جهانی هندبال و همچنین کشور نروژ به تعریف و تمجید از خلیلی پرداختند.

سایت رسمی فدراسیون جهانی عملکرد او را چشم‌نواز خواند و نروژی‌ها نیز با تبریک به فاطمه خلیلی برای او و ایران در ادامه راه آرزوی موفقیت کردند.

به همین مناسبت با ستاره دست‌طلایی ایران در خصوص عملکرد بی‌نظیرش و اتفاقاتی که پس از درخشش برایش به وجود آمد صحبت کردیم که در ادامه می‌توانید این گفت‌وگو را بخوانید:

هدفمان قرار گرفتن بین بزرگان دنیا بود

فاطمه خلیلی دروازه‌بان تیم ملی هندبال بانوان ایران در خصوص نخستین تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: در مسابقات آسیایی تمام تلاشمان را کردیم تا با رسیدن به جمع تیم‌های برتر به بزرگ‌ترین هدفمان یعنی رقابت‌های جهانی برسیم و با قرار گرفتن در کنار نام‌آوران بزرگ دنیا در این مسابقات حضور داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار با تیم‌های اسم‌و رسم‌دار دنیا افزود: ما همیشه در آسیا با حریفان آسیایی رقابت می‌کردیم و بالاترین سطح رقیبانمان تیم‌های کره‌جنوبی و ژاپن بودند، این اولین‌باری‌ست که مقابل چنین تیم‌های اسم و رسم‌داری قرار می‌گیریم، سطح این بازی‌ها خیلی متفاوت و بالا است؛ اما ما نیز عملکرد مناسبی در بازی‌هایمان مقابل این تیم‌ها داشتیم و سعی کردیم برابر بزرگ‌ترین‌های دنیا یک نمایش خیلی‌خوب داشته باشیم و هموطنانمان را سربلند کنیم.

حضور در این رقابت‌ها برایمان جذاب و باعث افتخار است

دروازه‌بان تیم‌ملی هندبال بانوان خاطرنشان کرد: اینکه در کنار تیم‌ها و بازیکنان بزرگ دنیا هستیم برایمان باعث افتخار است، همیشه این جزو رویاهایمان بوده که با این تیم‌های بزرگ بازی کنیم و بتوانیم در مقابلشان بایستیم و مقاومت کنیم، به‌شخصه وقتی بازیکنان و مربیان بزرگ دنیا را از نزدیک دیدم و در مقابلشان بازی کردم حس عجیبی داشتم و این برایم جذاب بود.

خلیلی در پاسخ به این سوال که کیفیت تیم‌ها چطور بود و در مقابلش ایران چگونه بود، اظهار کرد: در این سه دیدار مقابل دو تیم قدرتمند بازی کردیم؛ دو ابرقدرت جهان که فوق‌العاده بودند. سعی کردیم از خودمان بازی خوبی به‌نمایش بگذاریم، خدا را شکر می‌کنم خودم هم توانستم خیلی خوب کار کنم و در جدال سخت مقابل تیم‌ملی نروژ عنوان بهترین بازیکن زمین را کسب کنم، این اتفاق برای من غیرقابل باور بود.

تعبیر واقعی یک رؤیا / آن لحظه را در خیال دیده بودم

گلر خوش‌آتیه تیم‌ملی در خصوص انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار مقابل تیم بزرگ نروژ اظهار کرد: وقتی اسمم را به‌عنوان بهترین بازیکن زمین صدا کردند احساس بی‌نظیری داشتم، همیشه در رویاهایم این لحظه را تجسم می‌کردم که می‌توانم در میان بازیکنان بزرگ برای خودم و کشورم افتخارآفرینی کنم، وقتی یک رؤیا به واقعیت تبدیل می‌شود بسیار حس شیرینی است و این اتفاق برای من افتاد.

لحظه انتخابم احساساتی شدم

خلیلی در ادامه از غیرمنتظره بودن این انتخاب برای او و احساساتی‌شدنش گفت: همیشه فکر می‌کردم بهترین بازیکن زمین از بین بازیکنان تیم برنده انتخاب می‌شود، تصورش را هم نمی‌کردم که من انتخاب شوم؛ زمانی‌که نام من را صدا زدند شوکه شدم و دیگر نتوانستم احساساتم را کنترل کنم و باعث شد گریه کنم و دیگر نتوانستم از اشک‌شوقم جلوگیری کنم، نمی‌توانم خوشحالی‌ام را وصف کنم.

نشان دادیم هر کاری می‌توانیم انجام دهیم

وی با تاکید بر متفاوت بودن پوشش بانوان محجبه در رقابت‌ها عنوان داشت: پوشش ما همیشه تیم ما را متفاوت می‌کند، زیرا ما تنها تیم محجبه‌ای هستیم که در این دوره از رقابت‌ها حضور داریم، همیشه این تفاوت‌هاست که یک موضوع را زیبا و متمایز می‌کند.

دروازه‌بان جوان اهل قم ایران ادامه داد: برای سایر تیم‌ها جذاب است که ما با این پوشش توانستیم در مقابلشان قرار بگیریم، خوشحالم که با این پوشش به آن‌ها ثابت کردیم هر کاری را می‌توانیم انجام بدهیم و چیزی جلودار تلاش‌های ما نیست.

پیام‌های ارزشمند مردم هیجان‌زده‌ام کرد

خلیلی درباره واکنش خوب مردم و بازخورد عملکرد درخشانش در میان هموطنانش ابراز خوشحالی کرد و افزود: مردم خیلی به من لطف داشتند و خوشحالم کردند، به‌خاطر پیام‌های ارزشمندشان از آن‌ها ممنونم و در این چند روز از واکنش‌ها و حمایت‌هایشان هیجان‌زده شدم، بابت این اتفاق حس عجیبی دارم. امیدوارم حمایت‌ها از ورزش بانوان و خصوصاً هندبال از سمت مسئولین بیشتر شود، چرا که ما نشان دادیم می‌توانیم در سطح جهانی تاریخ‌ساز باشیم.

به گزارش ایمنا. فاطمه خلیلی حالا یک کشف بزرگ برای جامعه هندبال جهان است، کسی که به دور از شرایط نابرابر ایران مقابل سایر تیم‌ها، برای بسته نگه‌داشتن دروازه ایران بسیار تلاش می‌کند و با عملکرد خیره‌کننده‌اش تعجب و تمجید جهان را برانگیخت و بر سر زبان‌ها افتاد.

بی‌شک فاطمه خلیلی از حالا در زاویه دید بیشتری قرار می‌گیرد و انتظار بی‌جایی نیست دروازه‌بان بانوی ایرانی با پیشنهادات بزرگ از جانب تیم‌های بزرگ اروپایی روبه‌رو شود.

کد خبر 540506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.