باغبادران در مسیر دسترس‌پذیری بیشتر برای معلولان است

شهردار باغبادران گفت: مدیریت شهری باغبادران به رعایت قانون جامع حمایت از معلولان در احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی نگاهی ویژه دارد.

حجت‌الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر باغبادران دارای توپوگرافی خاصی بوده و به همین علت بیشتر بناها و مسیرهای تردد دارای شیب و پلکانی هستند.

وی افزود: در گذشته برای اجرای بسیاری از پروژه‌ها به نیاز معلولان، سالمندان و کودکان کمتر توجه شده است و این در حالی است که محیط‌های شهری باید پاسخگوی نیاز تمام شهروندان از جمله افراد دارای محدودیت باشد.

شهردار باغبادران با اشاره به نگاه مدیریت شهری باغبادران به رعایت قانون جامع حمایت از معلولان در احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی، تصریح کرد: شهرداری باغبادران برای استفاده آسان و رفاه هرچه بیشتر شهروندان خصوصاً افراد دارای معلولیت و سالمندان و همچنین رفاه هرچه بیشتر گردشگران برای استفاده از فضای گردشگری دو رویکرد را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: رویکرد نخست شهرداری باغبادران توجه ویژه به طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها، اماکن عمومی و معابر برای دسترسی و بهره‌مندی معلولان و جانبازان همچون افراد عادی از اماکن عمومی بوده است؛ از این رو طی دو سال گذشته قانون جامع حمایت از معلولان در اجرای پروژه‌ها و اماکن جدید احداث شده از جمله پارک شهروند به مرحله اجرا رسیده است.

امینی اضافه کرد: مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و پارک‌ها و همچنین ایجاد رمپ جهت تردد ایمن و آسان معلولان و سالمندان نیز به مرحله اجرا رسید.

وی عنوان کرد: مناسب‌سازی و بهبود معابر و اماکن عمومی که در گذشته برای تردد و دسترسی افراد معلول، جانباز، افراد کم‌توان، سالمندان و زنان باردار احداث شده بودند از دیگر رویکردهای شهرداری باغبادران به‌شمار می‌آید از این رو مناسب سازی این اماکن از جمله ساختمان شهرداری با احداث رمپ و آسانسور مناسب سازی شد.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: اکنون با تحقق رویکردهای تعریف شده، بخش قابل توجهی از اماکن عمومی شهر باغبادران برای افراد دارای معلولیت، سالمندان، جانبازان و زنان باردار مناسب سازی شده و این مسئله رضایتمندی نسبی شهروندان را به همراه داشته است.

وی یادآور شد: در ادامه نیز این رویکرد در دستور کار شهرداری باغبادران قرار خواهد داشت تا افراد داری معلولیت و محدودیت بتوانند در هر جایی از شهر که اراده کردند بدون کوچک‌ترین دغدغه حضور یابند.

کد خبر 540476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.