رونق گردشگری شهری در ابعاد مختلف مورد توجه باشد

یک دکترای شهرسازی گفت: توسعه گردشگری شهری و افزایش میزان ماندگاری گردشگر در مقصد به منظور بهره‌وری بیشتر، مسئله‌ای است که امروزه مورد توجه بسیاری از برنامه‌ریزان شهری و برنامه‌ریزان حوزه گردشگری قرار دارد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گردشگری شهری منبع مهم درآمدزایی برای شهرها است و برند سازی شهری به منظور جذب سرمایه در این راستا بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: از عوامل مؤثر بر توسعه و رشد گردشگری یک کشور، بسترسازی فرهنگی و اجتماعی است که در کنار فراهم آوردن زمینه‌های اقتصادی می‌تواند راه‌گشا باشد.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: بسترسازی پاتوق‌های اجتماعی و فرهنگی و در عین حال سرزندگی مراکز شهری و بازآفرینی فضاهای شهر زمینه را برای رونق و نشاط و پویایی هرچه بیشتر شهر فراهم می‌کند.

اخگر اضافه کرد: انعطاف پذیری فضاهای شهری اصل بسیار مهمی است که هم موجب رونق شهری می‌شود و هم زمینه را برای حضور گردشگران فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه بستر مناسبی برای حضور و ماندگاری گردشگر در شهرهای ما وجود ندارد و زمینه‌سازی مناسبی چه از منظر کالبدی و چه از منظر اجتماعی و فرهنگی انجام نشده است.

این دکترای شهرسازی تصریح کرد: یک گردشگر برای حضور در مقصد نیازمند مجموعه‌ای از برنامه‌ها است که صرفاً نباید در یک حوزه خلاصه شود و نیاز است علایق و سلایق همه افراد در سنین مختلف مورد توجه قرار بگیرد، به طور مثال یک گردشگر ممکن است مقصد خود را یک شهر تاریخی انتخاب کند اما برای ماندگاری بیشتر نیاز دارد تا برنامه‌های دیگری در این راستا یا در ابعاد دیگری مدنظر قرار بگیرد.

اخگر افزود: چنانچه قصد داریم گردشگری شهری را توسعه دهیم، باید به این موضوع چندجانبه بنگریم و همه ابعاد و مسائل را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: توسعه گردشگری شهری و افزایش میزان ماندگاری گردشگر در مقصد به منظور بهره‌وری بیشتر، مسئله‌ای است که امروزه مورد توجه بسیاری از برنامه‌ریزان شهری و گردشگری قرار دارد و به فراخور شرایط هر کشور و هر شهر باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: امروزه و در دوران پساکرونا نیز توسعه گردشگری شهری و مسائل مرتبط با آن بسیار نسبت به گذشته متفاوت و نیازمند برنامه‌ریزی منسجم‌تر است و همکاری بیشتر مدیران و برنامه‌ریزان حوزه شهر را می‌طلبد.

کد خبر 540468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.