سازمان جهانی بهداشت ۲۶۰ هزار بطری سرم تزریقی را به ایران اهدا کرد

نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران گفت: در پاسخ به کمبود موقتی سرم‌های تزریقی در جمهوری اسلامی ایران، سازمان جهانی بهداشت محموله‌ای شامل ۲۶۰ هزار بطری انواع سرم وریدی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اهدا کرد.

به گزارش ایمنا، این محموله سرم به ارزش ۱۵۶ هزار دلار هفته گذشته از گمرک بندر عباس در استان هرمزگان ترخیص و روز گذشته وارد تهران شد.

دکتر سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در این رابطه اظهار کرد: «تامین این سرم‌های حیاتی در شرایطی که نظام بهداشتی به خاطر کووید -۱۹ تحت فشار قرار دارد، وزارت بهداشت را قادر می‌سازد تا خدمات درمانی را به موقع به مردم ایران و همچنین پناهندگان افغان ارائه دهد.»

این محموله شامل ۱۶۰ هزار بطری سرم رینگر، ۵۰ هزار بطری سرم قندی و ۵۰ هزار بطری سرم نمکی می‌شود که هر سه برای مراقبت پزشکی و درمان بستری یا سرپایی بیماری‌های مختلف ضرورت دارند.

این کمک سازمان جهانی بهداشت با هدف جبران کاهش موقت در موجودی این سرم‌ها به دلیل افزایش بیماران بستری کووید -۱۹ در خلال موج پنجم همه‌گیری در کشور در ماه‌های شهریور و مهر انجام گرفت.

این محموله ۱۶۶ تنی که در ۱۱ کانتینر حمل می‌شد، به وزارت بهداشت تحویل داده شد تا در مراکز درمانی در سرتاسر کشور توزیع شوند.

سرم‌های وریدی به طور گسترده برای تزریق داخل وریدی، که یک روش رایج برای رساندن مایعات و دارو به بدن است، استفاده می‌شوند. سرم حاوی ویتامین و مواد معدنی یا دارو از طریق ست سرم مستقیماً به داخل سیاهرگ تزریق می‌شود و اجازه می‌دهد دارو به سرعت از طریق جریان خون در بدن منتشر شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 540439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.