۳۷ هزار و ۲۲۸ دهیاری در کشور فعال است

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت : از ابتدای تشکیل نهاد دهیاری تا کنون ۳۷ هزار و ۲۲۸ دهیاری در کشور مجوز گرفته و فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی اظهار کرد: وزیر کشور با تأسیس ۵۲ دهیاری جدید در روستاهای استان خراسان جنوبی و ابلاغ آن به استانداری این استان موافقت کرده است.

وی افزود: در این ابلاغیه ذکر شده که پیشنهاد تأسیس دهیاری در تعدادی از روستاهای استان خراسان جنوبی با عنایت به ماده واحده قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا (مصوب ۱۳۷۷.۴.۱۴) و در صورتی که خارج از محدوده شهرهای همجوار باشند، بلامانع اعلام می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: همچنین از استانداری خراسان جنوبی خواسته شده که طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تأسیس دهیاری در این روستاها اقدام و شروع به کار این دهیاری‌ها را به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کند.

قربانی اضافه کرد: این دهیاری‌ها در روستاهای تابعه شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، خوسف، درمیان، زیرکوه، سربیشه، طبس، فردوس، قائنات و نهبندان تأسیس می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد مجوزهای دهیاری صادره برای استان خراسان جنوبی به یک هزار و ۳۵ رسید، تصریح کرد: تاکنون در سراسر کشور ۳۷ هزار و ۲۲۸ مجوز برای تأسیس دهیاری صادر شده است و همچنین در صورتی که روستایی واجد شرایط جمعیتی برای تأسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 540420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.