وزارت دفاع لوکزامبورگ در خدمت سبزسازی کشور

فرانسوا باوش، وزیر دفاع لوکزامبورگ، طرح جدیدی را برای کاهش شدید انتشار کربن توسط ارتش و وزارت دفاع ارائه کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جمعه گذشته، فرانسوا باوش، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع لوکزامبورگ، ارزیابی انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به وزارت دفاع را ارائه کرد و به دنبال آن طرحی برای کاهش یا خنثی کردن آن‌ها ارائه شد. به گفته وی، اگرچه انتشار CO2 از خودروهای نظامی را نمی‌توان کاهش داد زیرا جایگزینی وجود ندارد، اما این وزارتخانه گزینه‌های زیادی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد.

علاوه بر این، وی گفت که مصمم است از هر ابزاری برای "سبز" کردن نیروهای دفاعی لوکزامبورگ از طریق معرفی معیارهای پایدار، انرژی‌های تجدید پذیر و طرح‌های جبران کربن استفاده کند.

بر اساس گزارش فرانسوا باوش، در سال ۲۰۱۹ نیروهای دفاعی این کشور ۱۹ هزار و ۳۳۰ تن CO2 منتشر کردند که نشان دهنده ۱.۵ درصد از کل انتشار این کشور است.

این در حالی است که پنج فعالیت اصلی تولید کننده گازهای گلخانه‌ای نیروهای دفاعی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ مربوط به کالاها و خدمات خریداری شده توسط وزارت دفاع، هوانوردی نظامی، گرمایش ساختمان‌ها، وسایل نقلیه موتوری و در نهایت انتشار گازهای گلخانه‌ای برای ساخت و راه اندازی ماهواره GovSat1 در سال ۲۰۱۸ بوده است.

وزارت دفاع لوکزامبورگ در خدمت سبزسازی کشور

اولین گام در طرح کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط وزارت دفاع، نوسازی پادگان هرنبرگ با آخرین فناوری بهره‌وری انرژی است. این اقدام، انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با گرمایش را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، ارتش قصد دارد نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر خود را نصب و راه اندازی کند و انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به خرید برق را به نصف کاهش دهد. این به معناست که تأسیسات نظامی ۲۵ درصد افزایش، اما انتشار گازهای گلخانه‌ای ۷۸ درصد کاهش می‌یابد.

متأسفانه، وقتی صحبت از وسایل نقلیه زمینی و هواپیمایی به میان می‌آید، کار چندانی نمی‌توان انجام داد، زیرا در حال حاضر هیچ جایگزین بدون کربن در بازار وجود ندارد. با این حال، ارتش این کشور سعی خواهد کرد با مشارکت در توافق‌های اتحادهای نظامی که شامل اشتراک منابع است، انتشار غیرمستقیم کربن را کاهش دهد؛ در همین راستا، مقامات مجبور خواهند شد وسایل نقلیه کمتری خریداری کنند.

وزارت دفاع لوکزامبورگ همچنین ناوگان وسایل نقلیه غیرنظامی خود را الکتریکی کرده و در تحقیق و توسعه سوخت‌ها و سیستم‌های محرکه بدون CO2 سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

فرانسوا باوش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «داده‌ها نشان می‌دهد که علیرغم نبود امکان کنونی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مستقیم از خودروها و هواپیماهای نظامی، وزارت دفاع همچنان پتانسیل زیادی برای کاهش ردپای کربن خود دارد. من مصمم به استفاده از تمام امکاناتی هستم که ارتش ما را به نیروی نظامی سبزتر تبدیل کند و قابلیت عملیاتی آن افزایش دهد."

وزارت دفاع لوکزامبورگ در خدمت سبزسازی کشور

کد خبر 540411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.