افشای راز مخوف قتل یک دختر

افشای راز مخوف قتل یک دختر، نجات قاتل پای چوبه دار پس از ۱۲ سال، بازداشت قاتل عموکش، زن صیغه‌ای اولین مظنون قتل مرد برج ساز، گوسفندانی که آب خوردند و مردند، گره‌کور در جنایت انتقام‌جویانه اراذل را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاتل سریالی در تهران دستگیر شد. با دستگیری قاتل سریالی در خیابان خرمشهر جزئیات جنایت هولناک در یک خانه فاش شد. دختر جوان در یک خانه توسط قاتل سریالی با ضربات پیچ گوشتی به قتل رسید. با توجه به پیدا شدن دو جسد دختر دیگر احتمال می‌رود، متهم یک قاتل سریالی باشد.

ساعت شش عصر دوشنبه ۱۵ آذر ماه مأموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در راستای اجرای طرح رعد پلیس با توجه به اینکه اطلاعاتی از پاتوقی مرموز در خیابان خرمشهر محله کمیل به دست آورده بودند عملیات بررسی از این پاتوق را با هماهنگی مقام قضائی به اجرا گذاشتند.

مأموران کلانتری وقتی پای در این پاتوق مرموز گذاشتند با مرد میانسالی که در خانه حضور داشت روبرو شدند و سپس به بازرسی خانه پرداختند که با جسد یک دختر جوان که داخل ۲۱ کیسه زباله بسته‌بندی شده بود روبه‌رو شدند و در ادامه با یک دختر ۲۰ ساله که داخل کمد دیواری و یک دختر ۲۱ ساله که در اتاق زندانی شده بودند روبه‌رو شدند.

همین کافی بود تا بازپرس وهابی از شعبه دو دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران برای تحقیق پای در صحنه جرم بگذارند. دو دختر جوان که یکی از آنها دو سال و نیم و دیگری هشت ماه قبل، پس از فرار از خانه‌شان به تهران سفر کرده بودند و در چنگال مرد شیطان صفت که امیر نام دارد گرفتار شدند.

دو دختر جوان که از مرد شیطان صفت ترس داشتند ادعا کردند که امیر وقتی متوجه فرار دختر جوان از خانه می‌شود او را در جلوی خانه گرفته و پس از انتقال به داخل خانه به قتل رسانده و ما را هم تهدید می‌کرد که اگر به فکر فرار باشیم ما را هم خواهد کشت. دختران ادعا کردند که در این مدت تنها نان خشک و آب غذای آنها بوده و از ترس جرأت اعتراض یا فرار نداشته‌اند.

مرد میانسال که نگهبان جسد و دو دختر فراری بود در همان تحقیقات ابتدایی اظهار کرد: برادرم با همدستی خواهرمان دختر جوان را با ضربات به قتل رسانده است. کارآگاهان که احتمال می‌دادند امیر برای سرکشی به خانه باز می‌گردد در کمین وی نشستند و خودروهای پلیس از صحنه جرم دور شد تا اینکه ساعت هشت شب عامل این جنایت به محل جرم بازگشت و تیم جنایی پلیس آگاهی تهران در عملیاتی غافلگیرانه امیر را قبل از اینکه از ماجرای حضور پلیس و فاش شدن قتل هولناک با خبر شود دستگیر کردند.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت و کارآگاهان ساعت ۲۰:۳۰ در عملیاتی دیگر خواهر قاتل را در مخفیگاهش در همان منطقه دستگیر کردند. کارآگاهان در تحقیقات میدانی و بازجویی از متهم پی بردند که امیر سال ۹۳ در یک پرونده جنایی به اتهام قتل غیرعمد یک زن بازداشت و به پرداخت دیه محکوم شده است و پس از آزادی به صورت اقساط دیه زن جوان را پرداخت می‌کند.

امیر در ترمینال جنوب برای مسافرخانه‌ها و هتل‌ها، مسافر پیدا می‌کرده و زمانیکه با دختران فراری روبرو می‌شود با این بهانه که به دختران مجرد اتاق نمی‌دهند و با چرب زبانی آنها را برای نیت شوم خود به مخفیگاه خود در خیابان خرمشهر کشانده است.

دختر جوان که به قتل رسیده روز جنایت که چهار ماه قبل بوده تصمیم به فرار گرفته که عامل جنایت با اطلاع از نیت دختر جوان و زمانیکه خواهرش نیز در این پاتوق شیطانی حضور داشته با پیچ گوشتی، دختر جوان را به قتل می‌رساند و برای اینکه راز این جنایت پنهان بماند جسد را در خانه و داخل کیسه‌های زباله نگهداری کرده است.

با توجه به اینکه چندی قبل و در ماه‌های گذشته جسد دو دختر در خیابان کاشانی و یکی از خیابان‌های نزدیک محل زندگی امیر پیدا شده است احتمال می‌رود که این دختران نیز به دست این جوان شیطان صفت به قتل رسیده‌اند و او یک قاتل سریالی باشد.

بازپرس وهابی از شعبه دو دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار گیرد و تجسس‌های پلیسی در این پرونده جنایی ادامه دارد.

نجات قاتل پای چوبه دار پس از ۱۲ سال

تابستان سال ۸۸ به‌دنبال کشف جسد مردی جوان در محدوده قزل‌حصار کرج تیمی از کارآگاهان جنایی برای بررسی ماجرا راهی محل شدند. در حالی که جسد برای تعیین هویت مقتول به پزشکی قانونی رفته بود خانواده‌ای که از شهری در استان آذربایجان غربی برای یافتن پدر گمشده‌شان به استان البرز آمده بودند با شناسایی جسد نخستین گره این پرونده را برای پلیس گشودند.

خانواده مقتول مدعی شدند که مهران با دوستش فرامرز عازم کرج شدند و چون بعد از مدتی دیگر از آنها خبری نبود نگران شده و برای پیدا کردنش به آنجا آمده بودند. خیلی زود فرامرز همسفر و دوست مقتول بازداشت شد و به قتل مهران به‌خاطر اختلاف بر سر موضوعی خاص اعتراف کرد.

به دنبال اعتراف متهم، وی در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی هدایت رنجبر محاکمه شد. اولیای دم که دو پسر و یک دختر مقتول بودند هر کدام شکایت خود را مطرح کردند. دختر مقتول درخواست دیه داشت ولی دو پسر مقتول خواستار قصاص متهم شدند. بدین ترتیب قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند و با تأیید حکم، این مرد جوان در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. اما با گذشت ۱۲ سال از این ماجرا و در حالی که اولیای دم برای اجرای حکم حاضر نمی‌شدند سرانجام هفته گذشته این مرد زندانی که در آستانه ۵۰ سالگی قرار دارد با حضور فرزندان مقتول برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفت اما در آخرین لحظات با تلاش هیأت بخشش استان البرز اولیای دم از حق قصاص خود گذشت کردند و متهم را بخشیدند.

بدین ترتیب مرد زندانی بعد از یک هزار و ۳۸۰ روز حبس پشت میله‌های زندان در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز این بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد و با احتساب مدت زمانی که در زندان بوده و با توجه به اعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی بزودی از زندان آزاد می‌شود.

بازداشت قاتل عموکش

سرهنگ پرویز نظری رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه اظهار کرد: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد درگیری منجر به قتل در شهرک جعفرآباد کرمانشاه، تیمی از مأموران پلیس آگاهی راهی محل شدند. با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد جوانی ۳۰ ساله که دارای سوابق متعدد کیفری بود به علت اختلافات خانوادگی اقدام به قتل عموی ۴۸ ساله‌اش کرده است.

وی افزود: با دریافت این اطلاعات، مأموران تحقیقات گسترده خود را برای دستگیری قاتل متواری آغاز و با انجام کارهای اطلاعاتی مشخص شد این شخص در شهرستان صحنه حضور پیدا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه ادامه داد: کاراگاهان در ادامه موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل متواری در یکی از محلات شهر صحنه شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی در پایان با اشاره به اعتراف متهم دستگیر شده به ارتکاب قتل عمویش، از معرفی وی به دستگاه قضائی خبر داد.

پیش‌تر سرهنگ دلیری فرمانده انتظامی کرمانشاه در مورد جزئیات دستگیری متهم اظهار کرده بود: حادثه در محله جعفر آباد کرمانشاه رخ داده بود و بلافاصله بعد از وقوع حادثه، تلاش مأموران برای یافتن ردی از متهم آغاز شد و چند ساعت بعد، رد متهم زده شد. صبح روز بعد از حادثه متهم به دام مأموران افتاد و بازداشت شد.

زن صیغه‌ای اولین مظنون قتل مرد برج ساز

چند روز قبل مرد جوانی به دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و از همسر دوم پدرش شکایت کرد. او زمانی که در مقابل بازپرس محمدتقی شعبانی قرار گرفت، اظهار کرد: پدرم مرد ثروتمندی بود که برج‌سازی می‌کرد. مادرم سال‌ها قبل فوت کرد و پدرم نیز مدتی بعد با زن جوانی آشنا شد و او را به‌عقد موقت خود درآورد.

وی ادامه داد: چند روز قبل همسر دوم پدرم تماس گرفت و گفت حال پدرتان بد شده و او را به بیمارستان برده‌اند. زمانی که ما به بیمارستان رسیدیم، پدرم فوت کرده بود و علت مرگ را مصرف دارو اعلام کردند. پدرمان بیماری خاصی نداشت، احتمال می‌دهیم زن صیغه‌ای پدرم به او دارو داده و باعث مرگش شده است.

با شکایت مرد جوان، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت آغاز و زن جوان به دادسرا احضار شد اما در تحقیقات منکر ادعای فرزندان شوهرش شد و اظهار کرد: من دارویی به او نداده‌ام که باعث مرگ او شده باشد. بدین ترتیب بازپرس جنایی دستور داد تا درباره مرگ مرد ثروتمند بیشتر تحقیق شود.

گوسفندانی که آب خوردند و مردند

براثر تلف شدن مشکوک گله گوسفندان در یکی از روستاهای ارسنجان موضوع به پلیس اعلام شد و بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.

سرهنگ محمدعلی فرهادی فرمانده انتظامی ارسنجان اظهار کرد: در بررسی انجام شده مشخص شد ۱۰۰ رأس گوسفند بر اثر استفاده از آب شرب آغشته به کود شیمیایی تلف شده‌اند.

ارزش احشام تلف شده از نظر کارشناسان سه میلیارد ریال برآورد شده است و تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

گره کور در جنایت انتقام‌جویانه اراذل

رسیدگی به این پرونده از تیر سال ۹۸ با گزارش یک درگیری مسلحانه در منطقه ورامین آغاز شد. پس از اعزام مأموران و بررسی اولیه مشخص شد که درگیری میان چند جوان رخ داده و دو نفر از آنها مجروح و به بیمارستان منتقل شدند و جوانی به‌نام پیمان هم با ضربه‌های قمه و گلوله جان باخته است. به این ترتیب جسد مقتول با دستور مقام قضائی به پزشکی قانونی انتقال یافت و مشخص شد یکی از گوش‌های وی هم پیش از مرگ بریده شده است. بنابراین فرضیه انتقام‌جویی قوت گرفت.

در ادامه مأموران به سراغ دوستان پیمان رفتند که در بیمارستان بستری بودند و در بازجویی از آنها معلوم شد که وی در درگیری با یکی از اراذل ورامین به‌نام اصغر و همدستانش به قتل رسیده است.

پس از بازداشت اصغر وی به درگیری مسلحانه اعتراف کرد و اظهار کرد: خانواده من و خانواده پیمان از سال‌ها قبل بر سر یک زمین با هم اختلاف داشتند. بارها او در لایو اینستاگرام علیه من فحاشی کرده بود و آنقدر از کارش عصبانی بودم که نقشه قتلش را کشیدم. تصمیم گرفتم طوری او را بکشم تا برای سایرین درس عبرت شود و همه بدانند که سزای فحاشی به من چیست. آن شب با ۱۸ نفر از نوچه‌هایم به او حمله کردیم. من با کلاشنیکف و همراهانم با چاقو و قمه او را از پا در آوردیم. حتی یکی از دوستانم به‌نام کریم گوش او را برید و به من گفت این کار نشان می‌دهد که ما او را چگونه تنبیه کردیم.

با تکمیل تحقیقات، پرونده متهمان به دادگاه کیفری استان تهران و دادگاه انقلاب فرستاده شد. در جلسه دادگاه انقلاب اصغر و ۱۸ همدستش گفتند که قصدشان ایجاد ناامنی در شهر نبوده و آنها برای گرفتن انتقام دست به این کار زده‌اند که با نظر قاضی پرونده آنها از اتهام محاربه تبرئه شدند.

پس از آن رسیدگی به پرونده متهمان در شعبه هفت دادگاه کیفری برگزار شد. در این جلسه اصغر مدعی شد که خانواده پیمان، برادرش را به تلافی قتل او در مقابل خانه پدری‌اش کشته‌اند. کریم نیز با پذیرش اتهام معاونت در قتل اظهار کرد: من به مقتول شلیک نکردم. در ادامه هم سایر متهمان به دفاع از خود پرداختند که تنها یک نفر از آنها عنوان کرد کریم عامل اصلی شلیک بوده است. با این حال پلیس در گزارشش اعلام کرد که بررسی دوربین‌های مداربسته محل جنایت نشان می‌دهد که عامل اصلی شلیک گلوله کریم بوده است.

اصغر در ادامه دفاعیاتش گفت: من در اعترافات اولیه‌ام قتل را گردن گرفتم اما واقعیت این است که کریم به مقتول شلیک کرد. او برای اینکه این اتهام را از خودش دور کند در زندان معتاد شد تا وقتی کارشناسان بدن نحیف او را می‌بینند به این نتیجه برسند که وی نمی‌توانسته عامل شلیک باشد. اگر فیلم‌های دوربین مداربسته را ببینید و درباره گذشته او تحقیق کنید متوجه می‌شود که او هیکل درشتی داشته است.

پس از آن هم چند شاهد درگیری شهادت دادند که کریم عامل شلیک بوده است. در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

کد خبر 540408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.