۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
آتن دوستدار معلول می‌شود

پایتخت یونان، آتن، هشت مسیر قابل دسترس برای افراد دارای اختلالات حرکتی و بینایی ایجاد کرده است تا بتوانند رفت و آمد ایمنی را در شهر تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سوم دسامبر، روز جهانی افراد دارای معلولیت، شهر آتن اعلام کرد که هشت مسیر را برای افراد دارای اختلالات حرکتی و بینایی در نظر گرفته است. برای راه‌اندازی این پروژه، پایتخت یونان با دو سازمان راهنمای گردشگری به نام‌های "این آتن است" و "با چشمانی دیگر" که توسط افراد دارای معلولیت تأسیس و سازماندهی شده است، همکاری کرد.

در وب‌سایت شهرداری آتن، در مجموع می‌توان نقشه آنلاین هشت مسیر (چهار مسیر برای افراد دارای معلولیت حرکتی و چهار مسیر برای افراد دارای اختلالات بینایی) پیدا کرد. از آنجایی که پایتخت این طرح را برای ساکنان و همچنین گردشگران راه‌اندازی کرده است، همه مسیرها به زبان یونانی و انگلیسی در دسترس است.

اولین مورد از این مسیرها موسوم به "قلب تاریخی تا روح شهر آتن"، به بازدیدکنندگان و ساکنان این امکان را می‌دهد تا نحوه شکل‌گیری آتن را تجربه کنند. بنابراین، آن‌ها از این طریق در واقع به بخش‌های مرکزی و البته تاریخی شهر دسترسی پیدا می‌کنند.

آتن دوستدار معلول می‌شود

مسیر دوم موسوم به "آتن باستان کشف می‌شود"، گنجینه‌های باستانی و مکان‌های دیدنی پایتخت را در بر می‌گیرد، در حالی که مسیر سوم به نام "اصالت آتن مدرن" نشان می‌دهد که پایتخت یونان بسیار بیشتر از کشف آثار باستانی و مکان‌های تاریخی آن است.

در نهایت، مسیر نهایی تحت عنوان "باغ ملی آتن و دیدنی‌های اطراف" بازدیدکنندگان و ساکنان را به سمت املاک سلطنتی سابق می‌برد و به آن‌ها امکان می‌دهد گنج‌های باستانی و مدرن آتن را مشاهده کنند.

با انتخاب یکی از مسیرهای فوق، گردشگران و ساکنان توان خواه، یک نمای کلی از برنامه سفر و نقاط مورد علاقه خود را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، معلولان می‌توانند اطلاعات دسترسی عمومی، شرح مسیر و نقشه کل شهر را دریافت کنند. فراتر از این، وب سایت اطلاعات مورد نیاز مسیرهای دستیابی به وسایل حمل و نقل عمومی و سرویس‌های بهداشتی در پایتخت را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

با این پروژه، شهر آتن تضمین می‌کند که ساکنان و گردشگران دچار مشکلات حرکتی و بینایی، به همه مواردی که برای کاوش ایمن در پایتخت نیاز دارند، دسترسی پیدا می‌کنند.

آتن دوستدار معلول می‌شود

کد خبر 540390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.