میلان در لیگ قهرمانان، رستگاری یا سقوط؟

شاگردان استفانو پیولی کار سختی برای صعود از گروه خود و رسیدن به مرحله حذفی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در پیش دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، مدت‌هاست که فوتبال اروپا و لیگ قهرمانان اروپا بدون میلان حال و هوای همیشگی خودش را ندارد. حذف روسونری از رقابت‌ها به عنوان دومین تیم پرافتخار، اتفاقی تلخ برای هواداران فوتبال محسوب می‌شود.

تیم آث میلان مدتی می‌شود که آن شور و شوق همیشگی را ندارد و ظهور ستاره‌های گوناگون در دهه اخیر نیز نتوانسته این تیم را به شکوه قبلی خود و زمان بازیکنانی همچون کاکا، سیدورف، پیرلو و گتوزو برساند. بسیاری تیم میلان را با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و افتخارات بی شمارش می‌شناسند، با این حال میلان چند سالی است که با لیگ قهرمانان غریبه است.

آن‌ها نه فقط یک فصل، بلکه به مدت چند فصل از حضور در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال در جهان دور بودند و نتوانستند جواز حضور در آن را پیدا کنند. البته در سال جاری قضیه متفاوت است و شاگردان پیولی موفق شده‌اند راه خود را به این رقابت‌ها پیدا کنند. با این حال میلان شب سرنوشت سازی را در پیش دارد و ممکن است از صعود باز بماند.

میلانی‌ها در مرحله گروهی عملکرد خوبی نداشته‌اند و البته در گروه دشواری نیز حضور دارند. به اضافه آن‌ها، اتلتیتکو مادرید، لیورپول و پورتو تیم‌هایی هستند که در این گروه حضور دارند و همگی از تیم‌های مدعی محسوب می‌شوند. حتی پورتو نیز فصل گذشته تا مقاطع بالا پیش رفت و یکی از تیم‌های برتر مسابقات بود.

میلان در ۱۸ دوره لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرده و تنها در سه دوره از مرحله گروهی عبور نکرده است. آمار و ارقامی که ممکن است به تلخی آن افزوده شود و امسال، این شانس وجود دارد که آنها دوباره فرصت حضور در مرحله حذفی رقابت‌ها را از دست بدهند.

در حال حاضر صعود لیورپول به مرحله بعدی رقابت‌ها مسجل شده و میلان برای کسب مقام دوم، باید لیورپول را شکست دهد. آن‌ها همچنین امیدوارند که دیدار پورتو یا مساوی شود و یا این تیم در خانه به اتلتیکو ببازد. اگر اتلتیکو پیروز شود و میلان لیورپول را شکست دهد، امتیاز تیم‌ها روی عدد هفت مساوی خواهد شد و تیم دوم بر اساس تفاضل گل انتخاب می‌شود. شاگردان پیولی شب مهمی در پیش دارند تا مشخص شود آیا در لیگ قهرمانان اروپا می‌مانند یا نه.

به گزارش ایمنا، تیم‌های میلان و لیورپول امشب و از ساعت ۲۳:۳۰ با یکدیگر دیدار می‌کنند.

کد خبر 540379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.