برنامه‌ وزارت جهاد کشاورزی در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه این وزارتخانه در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم که دستور دهد ۷۲ هزار میلیارد تومان برای تقویت تولید دراختیار این بخش قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، محمد قربانی در خصوص احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های کشاورزی و برخی محصولات اساسی تا پایان سال و حتی زودتر، اظهار کرد: پیشنهادی به شورای امنیت ملی داده‌ایم و آنها هم مورد توجه قرار داده‌اند، مبنی بر اینکه حداقل برای سه ماه ذخایر راهبردی در کشور داشته باشیم؛ همچنین برنامه تأمین ارز برای سه ماه آینده نیز داشته باشد و ثبت سفارش‌ها به موقع انجام شود.

وی افزود: مکاتبه‌ای هم با رئیس‌جمهور انجام دادیم که دستور دهد ۷۲ هزار میلیارد تومان برای تقویت تولید در اختیار این بخش قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم که پرداخت‌هایی که برای حمایت از قدرت خرید مصرف‌کنندگان انجام می‌شود، نیز سه ماه قبل شارژ شود.

قربانی با اشاره به مبلغی که قرار است به عنوان حمایت از قدرت خرید به مصرف‌کنندگان پرداخت شود، گفت: دو رقم مطرح بود که یک مورد ۱۱۰ هزار تومان و رقم بعدی از این هم بیشتر بود.

وی ادامه داد: برنامه کشت فراسرزمینی برای مقابله با کمبود آب، توسعه کشت اراضی دیم و افزایش عملکرد، آبیاری زیرسطحی، اجرای پروژه‌های بزرگ آبی از جمله ایلام و خوزستان، اجرای الگوی کشت و آماده کردن بسته‌های سیاستی هدفمند و استفاده از تکنولوژی و تحقیقات به ویژه در بذر از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

منبع: فارس

کد خبر 540224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.