راهکارهای توانمندسازی بانوان شهر

جلسه کمیته بانوان شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف فعال در حوزه بانوان با هدف بررسی راهکارهای توانمندسازی این قشر برگزار شد.

به گزارش ایمنا، «فرزانه کلاهدوزان» عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه کمیته بانوان شورای اسلامی شهر با تاکید بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی ویژه این قشر از جامعه، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان نقش تسهیل‌گر در حوزه تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مختلف حوزه بانوان به میدان آماده است.

وی افزود: اکنون به یک زبان مشترک در حوزه بانوان دست پیدا کرده‌ایم و اگر بخواهیم در این حوزه اقدام مؤثری انجام دهیم بید خود بانوان قدم برداشته و هیچ کسی جز بانوان نمی‌توانند در این حوزه مؤثر عمل کنند.

به گزارش ایمنا، وجود حلقه‌های مفقوده در حوزه اثرگذاری بانوان نخبه برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در شهر و نیز موازی کاری و عدم اطلاع از فعالیت زنان در جامعه در خصوص بحث خانواده‌های سالم و بانوان تراز اول انقلاب و بانوان موفق و نخبه جامعه از جمله مسائلی بود که در این جلسه بیان شد.

عدم برقراری تعادل میان هویت ایرانی اسلامی و جهانی، وجود شکاف بین خانواده و جوانان یا تفاوت نسلی، وجود الگوهای رفتاری متفاوت و بعضاً متعارض با نیازهای طبیعی جوانان، نقش هویت‌ساز بانوان در جامعه و جایگاه بانوان از منظر فرهنگی و اجتماعی، ایجاد هویت و خودباوری بانوان با دیدگاه مذهبی، توانمندسازی در حوزه تبلیغ جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و انتقال مسئولیت تربیت و پرورشی فرزندان از خانواده به جامعه و حکومت از مهمترین دغدغه‌های مطرح شده در خصوص این قشر مهم جامعه بود.

کد خبر 540183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.