صدمه به ۱۴۴ اصله درخت در مشهد بر اثر تصادف

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از صدمه به ۱۴۴ اصله درخت بر اثر تصادفات در هشت ماهه سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری اظهار کرد: تخریب ۱۳۸ اصله درخت، آسیب رسانی به شش اصله درخت و تخریب ۲۷۲ متر پرچین در تصادفات به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به صدور مجوز قطع ۴۴۲ درخت خشک و خطری طی هشت ماه ابتدایی سال جاری، تاکید کرد: برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از خطرات احتمالی درختانی که به علت آفت زدگی، بیماری و … خشک شده باشد، یا عامل سرایت بیماری به سایر درختان و یا احتمال سقوط آنان وجود داشته باشد، قطع و به جای آن درخت دیگری غرس می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به ثبت ۴۳۲ درخواست شهروندان در زمینه هرس درختان از ابتدای سال، افزود: ۲۳ مجوز هرس درگیر با کابل برق، ۱۷۷ مجوز هرس شاخه‌های خشک و خطری، ۲۱ مورد هرس شاخه‌ها برای انجام ساخت و ساز، ۲۱ مورد هرس ریشه و ۱۹۰ مورد هرس شاخه‌های معارض حریم در این مدت صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین طی هشت ماه نخست سال بر روی ۱۰۷۰ درخت تخلف از سوی شهروندان صورت گرفته که این تخلفات شامل قطاعی معارض پارکینگ، معارض ساخت و ساز، معارض دید تابلو، هرس شاخه‌ها، هرس شاخه‌های معارض حریم و ملک … بوده است.

مختاری با بیان اینکه هر نوع آسیب‌رسانی به درخت جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان باید درخواست خود در زمینه قطع، هرس و جا به جایی درختان را در قسمت خدمات الکترونیک سایت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به نشانی parks.mashhad.ir ثبت کنند.

کد خبر 540179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.