زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در ماه‌های آینده کاهش می‌یابد

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا صارمی با انتقاد از زمان طولانی صدور پروانه‌های ساختمانی و با تاکید بر لزوم کاهش این زمان اظهار کرد: هرگونه اقدام عمرانی منوط به صدور پروانه است که متأسفانه در دهه‌های گذشته به دلیل گلوگاه‌ها، فرآیندهای صدور پروانه بسیار سخت شده است.

وی تاکید کرد: ضمن حفظ عوامل و متغیرهایی که به کیفیت ساخت منجر می‌شود، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ظرف ماه‌های آینده، زمان صدور پروانه به مرور کاهش یابد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه پروانه‌های ساختمانی باید در عرض یک هفته صادر شود، اما در حال حاضر تقریباً ۸۰ روزه صادر می‌شوند، افزود: یکی از سیاست‌های ما کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی است که با استفاده از زیرساخت‌های مربوط به تکنولوژی و تغییر در ضوابط و مقررات در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

صارمی با بیان اینکه کاهش این مدت زمان یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای شهر است، تصریح کرد: نیاز به کمک مردم و انبوه سازان داریم تا بتوانیم در استحکام بخشی به ساخت و ساز، تغییر در تکنولوژی ساخت، تغییر در مصالح و رویکردهای نوین ساخت و ساز موفق عمل کنیم. چرا که متأسفانه در موضوع ساخت و ساز در کشور، عمر بناها معمولاً استاندار نیست.

منبع: مهر
کد خبر 540174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.