۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
برترین پروژه‌های شهری اروپا

اگرچه سالانه هزاران پروژه توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود، اما تنها تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند تأثیر چشمگیری بر توسعه این قاره داشته باشند. امسال چندین طرح به عنوان پروژه‌های برتر اتحادیه اروپا توسط اداره کل سیاست منطقه‌ای و شهری کمیسیون اروپا معرفی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر سال صدها پروژه در پنج دسته رقابت می‌کنند؛ هوشمندی، سبزسازی، عدالت اجتماعی، منظر شهری و موضوع سال. در ادامه به سه طرح برتر ۲۰۲۱ شهرهای اروپایی پرداخته خواهد شد.

برنامه ICCArus در شهر گنت بلژیک بر تأمین هزینه‌های عایق کاری خانه‌ها برای خانواده‌های کم درآمد متمرکز است و به این ترتیب خانه‌ها را در مصرف انرژی کارآمد می‌کند. گنت منطقه‌ای با نرخ نسبتاً بالای مالکیت خانه در حدود ۷۰ درصد است، با این حال، یک سوم از این خانه‌ها حتی حداقل الزامات ایمنی و بهره‌وری انرژی را برآورده نمی‌کنند. بهره‌وری انرژی سهام مسکن بلژیک تقریباً ۷۰ درصد کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است.

بر اساس طرح ICCArus مبلغ ۳۰ هزار یورو برای بازسازی خانه به افراد محروم اعطا می‌شود. تنها شرط این است که اگر بعداً تصمیم به فروش ملک گرفتند، باید آن پول را برگردانند و مبلغ افزایش ارزش خانه را به سازمان پرداخت کنند.

برترین پروژه‌های شهری اروپا

در پروژه‌ای دیگر تحت عنوان THREE که توسط سه کشور بلژیک، هلند و المان صورت گرفت، آموزش مددکاران اجتماعی برای رسیدگی به موضوع خاص ادغام پناهندگان در رأس امور قرار گرفته شد. این پروژه ۶۰ متخصص شامل مددکاران اجتماعی، معلمان، کارکنان اداری و مترجمان را در سه زمینه توسعه مهارت‌های ارتباطی بین فرهنگی، حمایت از پناهندگان در طول فرآیند ادغام و ایجاد انعطاف پذیری شخصی را تحت آموزش قرار داد.

همه مترجمان پیش از این برنامه پناهنده بودند و به این ترتیب بهتر توانستند به تقویت روابط مهاجران با جامعه‌ای که قرار است با آن سازگار شوند، کمک کنند. تا سال ۲۰۲۱، متخصصان این طرح جدید به بیش از ۶۰۰ نفر در یافتن کار در منطقه کمک کرده‌اند.

برترین پروژه‌های شهری اروپا

مردم منطقه والون بلژیک در زمینه پردازش میوه و سبزیجات، نگهداری و تکنیک‌های بسته‌بندی آن آموزش‌های مفیدی را از جانب شهرداری دریافت کرده‌اند. کلاس‌های آموزشی در نزدیکی مناطق روستایی و جایی که مواد غذایی تولید می‌شود، برگزار شد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای آموزش افراد برای حفظ مواد غذایی این است که از ضایعات مواد غذایی ناشی از محصولات فروخته نشده در سوپرمارکت‌ها یا مازاد برداشت جلوگیری می‌شود. این اقدام باعث ایجاد یک پیوند پایدار بین تولید غذای روستایی و شهری می‌شود و به اقتصاد مدور سیستم غذایی کمک شایانی می‌کند.

برترین پروژه‌های شهری اروپا

کد خبر 540164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.