گروه‌های نمایشی برای دور بعدی جشنواره خندستان آماده باشند

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از عزم جدی این سازمان برای برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره کمدی خندستان خبر داد و از برگزیدگان سومین دوره جشنواره نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان خواست تا برای ورود به عرصه اجرای نمایش کمدی در دوره بعدی این جشنواره مهیا شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد خبری سومین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی کمدی خندستان، مجتبی شاه‌مرادی گفت: بر همه عیان است که اصفهان پیشینه‌ای بسیار غنی در زمینه تئاتر و به ویژه تئاتر کمدی در ایران دارد و تئاتر کمدی این شهر بسیار شناخته شده است.

وی برای تئاتر کمدی جنبه‌های مختلفی را برشمرده و افزود: اگر قرار است شهر، شهر زندگی باشد خوشی و خنده از ارکان زندگی شهروندان خواهد بود، بنابراین تئاتر کمدی در نگاه نخست قادر است به شهروندان حال خوش ببخشد. دومین جنبه این است که تئاتر کمدی همواره حاوی نکات اجتماعی و مسائلی بوده که مردم در زندگی روزمره و یا در شهر خودشان با آن درگیر بوده‌اند. تئاتر کمدی مانند کاریکاتور بازتاب دهنده مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بوده و از این منظر برای ما خیلی مهم است.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان سومین جنبه تئاتر کمدی را جنبه آموزشی آن دانست و تاکید کرد: ما مسائل زیادی را از تئاترهای کمدی می‌آموزیم و می‌توانیم به نحو غیرمستقیم مطالبی که مدنظر داریم را در حوزه‌های مختلف بین مردم منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کمدی خندستان نیز بر مبنای همین دلایل شکل گرفته، توضیح داد: در ابتدا قرار بود در این دوره جشنواره خندستان هم اجرای نمایش داشته باشیم اما با توجه به شرایط کرونا این امکان فراهم نشد و بنابراین تمرکز را بر روی نمایشنامه نویسی قرار دادیم. هرچند که بی شک تئاتر خوب محصول نمایشنامه خوب است و امسال این فرصت فراهم شد تا تمرکز این دوره جشنواره خندستان بر حوزه نمایشنامه‌نویسی باشد.

شاه‌مرادی اضافه کرد: خوشبختانه جشنواره خندستان از حیث تعداد آثار دریافتی رکورد اغلب جشنواره‌های معتبر ملی را شکست و ۵۳۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

او با بیان اینکه سومین دوره جشنواره خندستان در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه قرار دارد، گفت: امیدوارم با اعلام نتایج، گروه‌های نمایشی خودشان را برای سال آینده آماده کنند تا در عرصه اجرا در این جشنواره حضور یابند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این عزم وجود دارد که سال آینده هم این جشنواره با قوت برگزار شود و به مرحله اجرا برسد تا شاهد اجراهای تئاتر کمدی باشیم. امیدواریم بتوانیم جایگاه واقعی تئاتر اصفهان را اعتلا ببخشیم و اصفهان به عنوان یکی از بت‌های تئاتر کشور به طور خاص در حوزه کمدی رشد پیدا کند.

به گزارش ایمنا، سومین جایزه سراسری نمایشنامه نویسی کمدی خندستان به همت دفتر تخصصی تئاتر (تالار هنر) وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان و حوزه هنری استان در حال برگزاری است و روز پنجشنبه _۱۸ آذرماه_ برگزیدگان نهایی خود را طی مراسمی در تالار هنر اصفهان خواهد شناخت.

کد خبر 540123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.