ضرورت اجرای طرح مهارت‌آموزی جوانان در محلات و مساجد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: علت اصلی بیکاری، نبود مهارت در بین جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری‌نژاد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: تنها راه برون رفت از بیکاری اجرای طرح مهارت آموزی جوانان در محلات و مساجد است.

وی با بیان اینکه برای اجرای چنین طرحی باید از موازی کاری پرهیز کنیم، افزود: متأسفانه تا امروز حضور دستگاه‌های مختلف در محلات تنها توزیع بسته حمایتی بوده و به آموزش ختم نمی‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه جوانان و نوجوانان می‌توانند شغل و مهارت خود را از مسجد کسب کنند، تصریح کرد: تمام کسب و کارها که نباید عرضه تولیدات خانگی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان بندرعباس باید مهارت کسب کنند، ادامه داد: جوانان این شهر باید مهارت خاصی نسبت به ساختار هرمزگان و شهر بندرعباس داشته باشند و بتوانند کسب درآمد کنند.

کناری‌نژاد خواستار ارائه این طرح به صورت مکتوب به شورای اسلامی شهر شد و گفت: در یکی از مساجد این طرح اجرا شد و جوانان و نوجوانان به کار فنی سوق داده شدند و کسب درآمد کردند.

وی با بیان اینکه طرح مهارت آموزی محله محور و مسجد محور با هدف آموزش و مهارت آموزی نوجوانان و جوانان را از محلات و مساجد آغاز و تشکیل قرارگاه و دوری از موازی کاری کار را دنبال کنیم، اظهار کرد: هیچ کس بی استعداد نیست و جامعه ما متشکل از آموزش و پرورش، خانواده استعدادها را شکوفا کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: متأسفانه خانواده‌ها در محلات بافت فرسوده به فکر تأمین معیشت هستند و از مهارت آموزی جوانان غافل هستند که باید دستگاه‌های متولی از این خانواده‌ها و جوانان حمایت کنند.

وی افزود: من موافق طرح مهارت آموزی جوانان و نوجوانان در مساجد محلات هستم و امیدوارم دیگر اعضای شورا و شهردار نیز موافق این طرح باشند. همه باید حمایت کنیم تا جوانان بیکار به کسب و کاری برسند.

کناری‌نژاد با اشاره به وضعیت نابسامان کارگران فصلی، خواستار ساماندهی و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این افراد شد.

کد خبر 540092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.