گونه اومیکرون باعث بروز نوع خفیف بیماری کووید-۱۹ می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز بیماری خفیف می‌شود و عواقب جدی و شدیدی به همراه ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از شناسایی گونه اومیکرون ویروس کرونا در آفریقای جنوبی محققان همواره در حال بررسی جنبه‌های مختلف آن مانند میزان شیوع گونه اومیکرون و شدت بیماری ناشی از آن بوده‌اند. ارزیابی دقیق بیماران مبتلا به گونه اومیکرون در آفریقای جنوبی در دو هفته گذشته نشان می‌دهد که اکثر افراد مبتلا به این گونه از ویروس کرونا که در بیمارستان بستری بودند به دریافت اکسیژن نیاز نداشتند.

به گفته محققان، در ابتدای هر سه موج قبلی کرونا و همچنین در طول آن بیماران زیادی که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کردند در بخش کرونای بیمارستان‌ها در آفریقای جنوبی بستری بودند، اما اکنون تعداد افراد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل مبتلا شدن به گونه جدید ویروس کرونا کمتر از قبل است. البته شاید این تفاوت به دلیل تأثیر واکسیناسیون باشد، زیرا هم اکنون درصد بیشتری از افراد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تا حدودی در برابر گونه جدید نیز ایمن شده‌اند.

علاوه بر این، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زمان بستری بودن بیماران مبتلا به گونه اومیکرون کوتاه‌تر بوده است، به طوری که این مدت زمان برای افرادی که در دو هفته گذشته به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و در بیمارستان بستری شده‌اند ۲.۸ روز بوده است.

کد خبر 540087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.