رونق تولید در خوزستان باید جهش پیدا کند

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان گفت: توسعه‌ی استان‌ها، درنهایت به توسعه کشور منجر خواهد شد و این امر خواهان مشارکت همه جانبه ی بخش خصوصی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان رضا فتوحی در شصت و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: توسعه‌ی استان‌ها، درنهایت به توسعه کشور منجر خواهد شد و این امر خواهان مشارکت همه جانبه ی بخش خصوصی است.

وی با عنوان اینکه تا مشارکت بخش خصوصی نباشد، توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد و این یک وظیفه عمومی است، افزود: با هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسانی از جمله گاز، برق، آبفا و سایر دستگاه‌ها می‌توان موانع تولید را برداشته و با همکاری ویژه و مطلوب با سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان، بستری مناسب جهت سرمایه گذاری مطلوب و هرچه بهتر در استان و همچنین جهش مثبت در روند تولید و در نهایت اثر گذاری مناسبی در بخش صنایع بزرگ و کوچک ایجاد شود.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: بسیار مهم است که پیش بینی‌های لازم را در زمان حاضر برای آینده داشته باشیم تا قبل از هرگونه قطع برق، گاز یا آب منطقه، به ناحیه یا واحدهای تولیدی اطلاع رسانی لازم انجام شود تا خدای نکرده خسارتی به بخش خصوصی وارد نشود.

فتوحی توضیح داد: با توجه به اینکه حدود ۲۰% تولید برق کشور توسط استان خوزستان تأمین می‌شود، لازم است پیشنهاداتی جهت تشکیل کارگروه‌هایی برای ظرفیت‌های جدید استان به مرکز داده شود تا بتوان ظرفیت استان را جهت افزایش تولید برق بیشتر کند تا در نهایت علاوه بر برآورده شدن نیاز استان در زمینه انرژی، بتوان از مازاد آن برای برطرف کردن نیاز کشور و اشتغالزایی بهره برد.

وی همچنین افزود: موانع موجود با برنامه ریزی های دقیق و همکاری همه جانبه برداشته شود تا سرمایه گذار با انگیزه و علاقمندی بیشتر به کار خود ادامه دهد.

وی خاطر نشان کرد: همه ی ما عضو یک مجموعه هستیم و باید در راستای حل مشکلات مردم استان متحد شویم. با داشتن وحدت رویه می‌تواند مشکلات استان پهناور خوزستان را در بخش واحدهای تولیدی و بخش خصوصی حل کند.

کد خبر 540018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.