نظام تبلیغاتی سلطه درپی کوچک‌نمایی دستاوردها و بزرگ‌نمایی مشکلات است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: نظام تبلیغاتی سلطه با همه توان و ابزار با بدبین کردن مردم، شایعه پراکنی و کوچک‌نمایی دستاوردها و ناکارآمد نشان دادن حاکمیت و بزرگ جلوه دادن مشکلات کشور پرداخته است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور (یکشنبه) در آئین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله احمد جنتی، این فقیه بصیر و مبارز، عمر خود را در راه تعظیم شعائر الهی صرف کرد که مهر تأیید و رضایت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر خدمات و عملکرد صادقانه ایشان بر پایان این مسئولیت است.

رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نماینده ولی فقیه در این شورا، افزود: رهبر انقلاب اسلامی بارها فرموده‌اند نظام اسلامی مقتدرِ مظلوم است. بیش از ۴۰ سال است که دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی کار می‌کنند اما این نظام و کشور همچنان استوار است که این نشانه اقتدار است. امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی به قدری است دشمنان این نظام اسلامی هم به آن اعتراف می‌کنند.

موسی‌پور گفت: امروز بزرگترین ارتش جهان از مواجهه با نیروهای مسلح ما وحشت دارد و ما هر روز جلوه‌هایی از آن را می‌بینیم که هرکدام از این جلوه‌ها نیازمند جشن ملی است. اینکه یک قلدر را مثل آمریکا در منطقه سر جای خود بنشانیم و اجازه ندهیم که باج خواهی کند این نشاندهنده اقتدار است.

وی یادآور شد: کدام نظامی در این کره خاکی جرأت دارد که به ناو آمریکایی اخطار دهد یا اینکه پهپاد پیشرفته آن را در آسمان مورد هدف قرار دهد یا اینکه پایگاه نظامی او را هدف موشک قرار دهد.

نماینده ولی فقیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به مذاکرات وین گفت: کشورهای غربی طراحی کرده بودند که عده‌ای از مترسک‌های منافقان در محل مذاکرات راهپیمایی کنند و شعار دهند تا بتوانند استفاده تبلیغاتی از این مراسم کنند که هیأت مذاکره کننده ما گفتند که اگر این مراسم برگزار شود ما دیگر مذاکره نمی‌کنیم و آنها جمع کردند رفتند. این اقتدار سیاسی است. این اقتدار را با دوران ذلت و نکبت پهلوی و قاجار مقایسه کنید که متأسفانه نتوانستیم آن را تبیین کنیم.

موسی‌پور اضافه کرد: جمهوری اسلامی در اوج اقتدار مظلوم است و یکی از ابعاد این مظلومیت این است که نظام تبلیغاتی سلطه با همه توان و ابزارهای تبلیغاتی به مقابله تبلیغاتی با بدبین کردن مردم، شایعه پراکنی و کوچک‌نمایی دستاوردها و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی و بزرگ جلوه دادن مشکلات کشور پرداخته است.

وی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آرایش امروز دشمن در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی در کنار هجمه‌های دیگر هجمه رسانه‌ای و جنگ تبلیغاتی است. متأسفانه ما در تراز نظام جمهوری اسلامی عمل نکردیم و نتوانستیم تبلیغات مناسب داشته باشیم و این گلایه و دغدغه رهبر انقلاب است.

رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اخیراً تاکید کردند که جبهه جنگ، جبهه تبلیغاتی است و ما در این زمینه کم کاری و ضعف داریم. کار تبلیغاتی کار مهمی است و لازم است که قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنیم بنابراین برای تحقق این مهم همه دستگاه‌ها و نظام نیازمند یک برنامه ریزی جدی و دقیق است.

موسی‌پور در ادامه گفت: تکلیفی که رهبر انقلاب بر عهده بنده گذاشتند این است که باید مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن به دغدغه همه مسئولان و ارکان نظام تبدیل شود. ما نیازمند هماهنگی، همکاری و هم افزایی و انسجام فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای هستیم. اگر ما در این جنگ پراکنده عمل کنیم نمی‌توانیم در برابر آرایش منظم دشمن توفیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تبلیغات یک دانش و فناوری و هنر است. ساده انگاری، تبلیغات ما را به نتیجه نمی‌رساند و به همین دلیل نیاز به اتاق‌های فکر داریم. باید از ظرفیت نخبگان و جوانان انقلابی، مساجد، تکایا استفاده کنیم.

رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: باید جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را با استفاده از ابزارهای نوین و فضای مجازی که ظرفیت عظیمی است به کار بگیریم اما آنطور که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم.

موسی‌پور گفت: شورای هماهنگی تبلیغات به عنوان یک نهاد بالادستی در صورتی موفق خواهد شد که همه دستگاه‌ها و نهادها به کمک آن بیایند. ما نیازمند کمک و مساعدت همه نهادهای کشور هستیم تا بتوانیم دغدغه رهبر انقلاب در عرصه تبلیغات اسلامی را مرتفع کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 539992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.