تاکید بانک مرکزی بر لزوم تسریع در اعطای وام ازدواج

بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به شبکه بانکی کشور، با تاکید بر اعطای تسهیلات ازدواج در چارچوب اخذ وثایق طبق قانون، خواستار تسریع در اعطای وام به متقاضیان شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از بانک مرکزی، پیرو دستور مؤکد بانک مرکزی در زمینه تسریع در تعیین شعبه و تسهیل در اعطای تسهیلات ازدواج و دریافت وثایق برای پرداخت و نیز طرح شکایت‌هایی از سوی متقاضیان مبنی بر سخت‌گیری شعب بانک‌ها در اعطای تسهیلات یاد شده، بانک مرکزی در نامه‌ای به شبکه بانکی کشور خواستار تسریع در اعطای وام ازدواج شد. ‏

براساس اعلام بانک مرکزی، از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

همچنین شبکه بانکی کشور سال گذشته نیز ۸۲۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج معادل ۴۳ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده بود.

بر اساس بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه، بانک‌های عامل موظف به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج هستند و باید به صورت ماهانه نیز تسهیلات پرداختی و افراد در نوبت پرداخت را اعلام کنند. بر اساس قانون ضمانت این وام‌ها اعتبارسنجی یا یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه‌ها است.

بر اساس بودجه ۱۴۰۰ برای حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همه زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۹۷ است و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۰ میزان ۷۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.

کد خبر 539963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.