اعمال محدودیت‌های کرونایی سختگرانه در ایرلند

مقامات ایرلند در پی افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون در جهان، دستور بستن مراکز تفریحی شبانه و کاهش ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان در رویدادهای جمعی را صادر کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال هشدارهای بسیار جدی تیم بهداشت عمومی ملی ایرلند در مورد سویه جدید اومیکرون، دولت این کشور محدودیت‌های جدید را از قرنطینه‌های اجباری برای مسافران تا توصیه ماسک برای کودکان اعلام کرده است.

محدودیت‌های سخت‌گیرانه جدید از ۷ دسامبر اعمال و تا ۹ ژانویه ادامه خواهد داشت. بر اساس قوانین جدید، مراکز تفریحی شبانه دوباره تعطیل خواهند شد (این مراکز پیش از این نیز بیش از ۱۸ ماه تا اکتبر بسته بودند.)

کافه‌ها و رستوران‌ها باید فاصله اجتماعی را به صورت جدی‌تر از قبل رعایت کنند؛ برای مثال:

  • فاصله میزها با یکدیگر باید ۱ متر باشد
  • حداکثر شش بزرگسال دور هر میز حضور داشته باشد
  • افراد هنگام تردد در رستوران باید ماسک بزنند
  • حق رزرو چند میز وجود ندارد

علاوه بر این، ظرفیت حضور در رویدادهای تفریحی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی حداکثر تا ۵۰ درصد محدود شده است؛ همه شرکت کنندگان در مناسبات باید ماسک بزنند مگر اینکه بخواهند غذا بخورند. برای ورود به سالن‌های ورزشی و مکان‌های تفریحی و همچنین رستوران‌های هتل، کارت سبز کووید ۱۹ مورد نیاز است.

دید و بازدیدها باید در مجموع حداکثر شامل چهار خانوار، از جمله خانواده میزبان، شود.

اعمال محدودیت‌های کرونایی سختگرانه در ایرلند

ذی‌نفعان صنعت گردشگری محدودیت‌های جدید را به عنوان یک سیلی محکم به صنعت مهمان‌نوازی و سرگرمی عنوان کرده‌اند. برگزارکنندگان رویدادهای جمعی نیز شکایت دارند که اعمال محدودیت ظرفیت، مانع از درآمدزایی آن‌ها می‌شود. نخست وزیر ایرلند با اشاره به رفع نگرانی‌های مرتبط با کرونا و رکود اقتصادی، قول داد که حمایت‌های مالی برای بخش‌های آسیب دیده افزایش یابد.

علی رغم اینکه ۹۱ درصد از جمعیت بزرگسال واجد شرایط (بالای ۱۲ سال) به طور کامل واکسینه شده‌اند، با وجود بیش از ۵۰۰۰ مورد تأیید شده ابتلاء به کرونا، میزان مبتلایان در ایرلند به بالاترین حد خود نزدیک می‌شود.

ایرلند تاکنون تنها یک مورد از نوع جدید Omicron را شناسایی کرده است، اما نخست وزیر هشدار داده که تعداد موارد روزانه کووید -۱۹، حتی اگر کنترل شده باشد، "هنوز بسیار بالاست".

وی در این رابطه گفته است: "هر بار که با چالش جدیدی روبرو شده‌ایم، به عنوان یک ملت دور هم جمع شدیم و آنچه را که لازم بود انجام دادیم؛ من از همه می‌خواهم که دوباره این کار را انجام دهیم. مطالعه و بررسی بیشتر در هفته‌های آینده ممکن است نشان دهد که این سویه، تهدید مرگباری نیست که اگر این‌طور باشد، برای همه ما تسکین بزرگی خواهد بود، اما در حال حاضر ما به سادگی نمی‌توانیم این خطر را به قیمت جان و سلامت مردم بپذیریم."

اعمال محدودیت‌های کرونایی سختگرانه در ایرلند

کد خبر 539961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.