حضور توان‌یابان در جامعه نشان‌دهنده پویایی تفکر است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به اینکه شهرِ زیبا یافتنی نیست بلکه ساختنی است، گفت: شهر خوب را شهروندانِ خوب می‌سازند و این مهم با مشارکت اجتماعی آن‌ها امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در مراسمی که در تالار علامه فیض دانشگاه کاشان و با یادبود زنده‌یاد «محمداسماعیل صحرایی» مربی فقید فوتبال و فوتسال معلولان، تجلیل از خانواده وی، همراه با نمایش، دکلمه‌خوانی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره برگزار شد، محمدحسین واحدیان با بیان اینکه ورزش یکی از راه‌های رسیدن به پویایی و سرزندگی در جامعه است، اظهار کرد: افراد توان‌یاب سختی‌های مخصوص به خود را دارند در حالی‌که این سختی‌ها هیچ‌گاه برای آن‌ها محدودیت ایجاد نکرده است.

وی حضور پررنگ توان‌یابان در فعالیت‌های اجتماعی را نشان‌دهنده پویایی تفکر آنان دانست و تأکید کرد: محدودیت در جسم وجود ندارد بلکه در تفکر و باور دیده می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: این رویداد به منظور تحقق شعار ورزش برای همه به اهتمام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین و اداره‌کل بهزیستی شهرستان کاشان، ویژه آقایان و بانوان توان‌یاب انجام شد و هم‌افزایی اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی در کاشان در راستای افزایش مشارکت عمومی شهروندان به ویژه توان‌یابان عزیز قابل ستایش است.

واحدیان مشارکت انجمن معلولین جسمی حرکتی و مؤسسات نور امید، خیریه هاجر و مؤسسه کاشانه مهر را رسالتی انسانی دانست و گفت: دغدغه مدیریت شهری ورود همه اقشار مردم در برنامه‌های مختلف و مشارکت در ساخت شهری پویا با مشارکت مردم است.

به گزارش ایمنا، جشنواره ورزشی"با هم در اوج" در راستای سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده به شهرداری‌ها با موضوع سیاست‌ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی معلولان از طریق ورزش در قالب مسابقات ورزشی در رشته‌های بسکتبال سه‌نفره، فوتسال، بوچیا، دو و میدانی ویژه آقایان توان‌یاب و همچنین در رشته‌های والیبال نشسته و ایستاده، بوچیا، دو و میدانی ویژه بانوان در گروه‌های معلولین جسمی، حرکتی، حسی و ذهنی اجرا شد.

کد خبر 539944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.