۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
نقاشیِ بهشتی

نمایشگاهی از نقاشی‌های هنرمند نابینا «مرضیه بیدقی» در عمارت هنرمند برگزار شده است.

مرضیه بیدقی، نقاش نابینا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به اینکه موضوع بیشتر نقاشی‌های او طبیعت است، گفت: هدف من از برگزاری این نمایشگاه، نشان دادن توانایی‌هایم است؛ شاید دوازدهم آذر که روز جهانی معلولین نام گرفته است بهانه‌ای برای این کار باشد اما در اصل هدف من از نمایش آثارم، روز جهانی معلولین نبود.

وی افزود: دوازدهم آذر روزی بوده که من به صورت کامل بینایی خودم را از دست دادم و این روز را به عنوان خاطره بدی در ذهن داشتم اما تصمیم گرفتم که با کشیدن این نقاشی‌ها بتوانم این روز را به خاطره‌ای خوب تبدیل کنم و به همه نشان دهم که اگرچه شاید دیدِ من به چشم دیگران تیره و تار باشد ولی هنوز زیبایی را درک می‌کنم و توانایی خلق دارم.

نقاشیِ بهشتی

این هنرمند گفت: در این نمایشگاه تعداد ۳۰ نقاشی ارائه شده است که با تکنیک پاستل روغنی و اکرولیک خلق شده‌اند.

بیدقی با بیان اینکه سال گذشته نیز نمایشگاهی از نقاشی‌های خود در عمارت هنرمند برگزار کرده بود، ادامه داد: تعداد ۱۰ تابلو از آثاری که امسال در عمارت هنرمند ارائه کرده‌ام در سال گذشته خلق شده‌اند، در واقع من سال گذشته ۲۵ نقاشی را در این عمارت به نمایش گذاشتم که حدود ۱۵ نقاشی به فروش رفت و ۱۰ اثر باقی ماند که این ۱۰ نقاشی همراه با ۲۰ اثر جدید که با آغاز سال جدید و در فواصل مختلف کشیده‌ام را در نمایشگاه امسال در عمارت هنرمند ارائه کرده‌ام.

نقاشیِ بهشتی

وی اظهار کرد: من از دو سال قبل به نقاشی پرداخته‌ام و موضوع نقاشی‌هایم معمولاً طبیعت است. همچنین به دلیل اینکه حافظ کل قرآن هستم حفظ قرآن نیز در نقاشی‌های من اثرگذار بوده است و اعتقاد دارم که طبیعتی که نقاشی می‌کنم جلوه بسیار کوچکی از بهشت است. تابلوهایی که می‌کشم و به نمایش می‌گذارم احساسی از آرامش را در خود دارند، به همین دلیل من در توان خود، چشمه‌ای از بهشت را به تصویر می‌کشم تا حس آرامش را به بازدید کنندگان انتقال دهم.

نقاشیِ بهشتی

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای دیدن نمایشگاه آثار نقاشی مرضیه بیدقی می‌توانند تا ۱۹ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹ به عمارت هنرمند، واقع در میدان شهدا، ابتدای خیابان ابن‌سینا، کوچه دوم مراجعه کنند.

نقاشیِ بهشتی

کد خبر 539923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.