بهترین مکتب، «ایثار» و «شهادت» است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در یادواره شهدای وکیل و حقوق‌دان در تالار اندیشه حوزه هنری گفت: زندگی انسانی که برای بندگی آفریده شده از مسیر ایثار ادامه دارد و بر همین اساس بهترین مکتب، «ایثار» و «شهادت» است.

به گزارش ایمنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شنبه شب در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای وکیل و حقوق‌دان، اظهار کرد: «شهادت»، فتح قله زندگی هر انسان خداجوی است. زمانی که حرف از ثواب یا مقام والایی است، ناخودآگاه با مقام شهید مقایسه می‌شود. زندگی انسانی که برای بندگی آفریده شده از مسیر ایثار ادامه دارد و بر همین اساس بهترین مکتب، «ایثار» و «شهادت» است.

وی با ذکر این فراز از کلام رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند؛ «شهادت قله است و دامنه دارد و انسان از طریق دامنه، قله را فتح می‌کند»، افزود: دامنه این قله «سبک زندگی شهدا» است و شهادت برای کسانی که دامنه را طی می‌کنند، عطیه برجسته الهی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در میان هر قشری و گروهی شهدای برجسته زیادی داریم، خاطرنشان کرد: هیچ نقطه‌ای از سرزمین ما نیست که شهید نداشته باشد و در میان تمام اقوام کسانی بودند که به این قله رسیده‌اند و به مقام شهادت نائل شدند. شهدا شاخصی برای نمره دادن به عملکرد ما در این دنیا هستند برای رسیدن به نمره قبولی باید راه شهدا را بپیماییم و به انگیزه الهی شهیدان در طی این مسیر الهی توجه داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: شهادت یک مکتب است و بر روی این مفهوم باید کار شود. در سرزمین ما، مردم و جوانان به الگو نیاز دارند اگر ما الگوسازی نکنیم اشخاص دیگری این کار را می‌کنند و به مردم ما مسیرهای اشتباه و الگوهای غلط داده می‌شود.

گفتنی است، نخستین یادواره شهدای وکیل و حقوق‌دان به همت بسیج مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم پیکر شهید گمنام عملیات بدر (شرق دجله) تشییع و از ۱۷ خانواده شهدا با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام قدرتی معاون حقوقی قوه قضائیه، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده و سخنگوی دولت و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری تجلیل شد.

تجلیل از «شهدای مدافع سلامت» در شهرآورد تهران با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

مراسم تجلیل از شهدای مدافع سلامت عصر شنبه با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر ورزش و جوانان در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

مراسم ادای احترام ورزشکاران به مقام شامخ شهدای سلامت هم‌زمان با برگزاری شهرآورد تیم‌های استقلال و پرسپولیس تهران با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، شهاب‌الدین عزیزی رئیس فدراسیون فوتبال در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم از خانواده شهیدان «محمد زارع جوشقانی»، «رضا غضنفر پور» و «اصغر آقا محمدی» تجلیل کرد.

در ادامه این مراسم بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس با حضور در جایگاه ویژه با اهدای گل به مقام شامخ شهدای سلامت ادای احترام کردند.
در مراسم تجلیل از شهدای مدافع سلامت در ورزشگاه آزادی تعدادی از معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند و با اهدای گل و لوح تقدیر از خانواده معظم شهدای سلامت تجلیل کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 539865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.