BMW از خودروی مفهومی هیبریدی جدید XM خود رونمایی کرد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت بی ام و خودروی مفهومی هیبریدی جدید XM خود را معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خودرو مفهومی هیبریدی XM اولین خودرو در کلاس M است که دارای موتور الکتریکی است. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو از اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی در کارخانه اسپاتانبورگ کارولینای جنوبی تولید خواهد شد. به نظر می‌رسد که فضای داخلی خودرو از چرمی به ظاهر قدیمی بهره می‌برد، پنل ابزار و نمایشگر اطلاعات این خودرو نیز در صفحه نمایشی منحنی ترکیب شده‌اند.

خودروی مفهومی هیبریدی بی ام و XM به موتور V8 مجهز شده است و با موتور الکتریکی ترکیب شده است تا قدرتی به میزان ۷۵۰ اسب بخار و ۷۳۷ فوت پوند گشتاور تولید کند. البته آمار و ارقام ارائه شده هنوز مورد تأیید شرکت بی ام و قرار نگرفته است. شرکت سازنده اعلام کرده است که قسمت جلویی این خودرو دارای طراحی غیر معمول با دو دهانه بزرگ به شکل سوراخ بینی است. هنوز قیمت خودروی جدید هیبریدی شرکت بی ام و مشخص نشده است.

با وجود اینکه خودروی مفهومی هیبریدی بی ام و XM کاملاً الکتریکی نیست، اما شرکت بی ام و به سمت آینده‌ای برقی حرکت می‌کند. شرکت ذکر شده در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که تا ۵۰ درصد وسایل نقلیه جدید آن تا سال ۲۰۳۰ میلادی کاملاً الکتریکی خواهد بود. هم اکنون شرکت بی ام و در حال تولید نسخه‌های تمام الکتریکی سدان سری پنج، سری هفت و X1 شاسی بلند خود است.

کد خبر 539838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.