لزوم تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۴۰ سال/اعمال محدودیت برای واکسن نزده‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سالمندان بالای ۶۰ سال از اولین گروه‌ها برای تزریق دز سوم واکسن کرونا بوده‌اند و در حال حاضر این برنامه برای افراد بالای ۴۰ سال فراهم شده است و این گروه سنی بعد از گذشت حداقل چهارماه از تزریق دز دوم واکسن کرونا می‌توانند برای تزریق دز سوم مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی در خصوص شیوع سویه جدید «اومیکرون» در دنیا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به وسیله شهروندان، اظهار کرد: جهش ویروس کرونا و شیوع سویه جدید در دنیا وجود دارد، هنوز در کشور این سویه شناسایی نشده است اما باید آمادگی لازم را برای مقابله با این ویروس داشته باشیم.

کاهش توجه شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

وی اضافه کرد: متأسفانه توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین شهروندان کاهش پیدا کرده است، علاوه بر پوشش مناسب واکسیناسیون باید شهروندان از عادی انگاری پرهیز کنند و توجه به رعایت موارد بهداشتی مانند زدن ماسک یا فاصله اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است و این وضعیت بسیار شکننده است، پوشش سریع واکسیناسیون شهروندان واکسن نزده در استان ضروری است، افراد واکسینه شده‌ای که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند لازم است برای تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

شیرانی تصریح کرد: سالمندان بالای ۶۰ سال اولین گروه‌ها برای تزریق دز سوم واکسن کرونا بودند و در حال حاضر این برنامه برای افراد بالای ۴۰ سال فراهم شده است و این گروه سنی بعد از گذشت حداقل چهار ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونا می‌توانند برای تزریق دز سوم مراجعه کنند.

واکسیناسیون ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان

وی ادامه داد: برای اینکه همه‌گیری ویروس کرونا و سویه‌های آن رشد بیشتری پیدا نکند باید شهروندان به دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون سریع توجه کنند، در حال حاضر واکسن به اندازه کافی و در انواع مختلف موجود است و افرادی که نوبت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای آنها رسیده است می‌توانند به مراکز تجمیعی برای واکسینه شدن مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ استان اصفهان به غیر از شهرستان آران و بیدگل قریب به ۸۱ درصد است و این آمار با جمعیت اتباع مجاز و غیرمجاز بالای ۸۲ درصد می‌شود، در بعضی از شهرستان‌ها آمار واکسینه شدن همشهریان بالای ۹۰ و ۹۱ درصد است و در تعدادی از شهرستان‌ها هم آمار متوسط پایین‌تر است.

مدیریت هوشمند کرونا

شیرانی در مورد اعمال محدودیت برای افراد واکسن نزده از روزهای آینده، گفت: بحث ستاد ملی کرونا مدیریت هوشمند است و اعمال محدودیت برای واکسن نزده‌ها بحث کشوری بوده و همان طور که قبلاً اعمال محدودیت برای کارمندان دولت و اصناف، تجمع در ورزشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، آسایشگاه‌ها و موارد دیگر وجود داشت، این برنامه کشوری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح «شهدای سلامت» برای اقناع افراد واکسن نزده و تشویق آنها به واکسیناسیون سریع از اول آذرماه شروع شده است و تا آخر این هفته ادامه دارد؛ انجام این برنامه به منظور تسهیل دسترسی شهروندان به واکسیناسیون بوده و بعد از این هفته ممکن است بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا اعمال محدودیت‌ها برای افراد واکسن نزده صورت بگیرد.

کد خبر 539728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.