تشکیل واحد مدیریت و فرماندهی محرومیت‌زدایی در ارتش

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هرکجا نیاز به کمک باشد و از دست ارتش کمکی برآید بی‌دریغ انجام دهیم، گفت: مدیریتی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان "مدیریت و فرماندهی محرومیت‌زدایی، به فرماندهی" سرهنگ رحمانی " تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر محسن آذرافروز امروز شنبه ۱۳ آذرماه در نشست خبری، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا به وظیفه ذاتی خود در قانون اساسی قصد دارد که در راستای محرومیت‌زدایی با فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نزاجا اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارکان و بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران است که همواره در عرصه‌های مختلف و پرفرازونشیب کشور فعالیت‌های مجاهدانه، عاشقانه، مؤثر و بی‌بدیلی را انجام داده است.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان یزد و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از آنجایی که کشور ما از شرایط اقلیمی خاصی برخوردار است و بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، آتش‌سوزی، خشکسالی و بیماری‌های همه‌گیر همچون کرونا که خسارت‌های زیادی را وارد می‌کند در اقصی نقاط کشور زیاد رخ می‌دهد، بخش‌های عملیاتی ارتش به ویژه نیروی زمینی با هدف کمک رسانی فوری، "مدیریت بحران وقایع" را زیر نظر دارد و مانند دوران دفاع مقدس بلافاصله در صحنه عمل حضور یافته و با شعار "ارتش برای ملت" کمک کرده است؛ این نیرو در زمینه امدادرسانی به آحاد مردم گرفتار در بلایای طبیعی و حوزه سلامت کارنامه درخشانی دارد.

وی با بیان اینکه همه این فعالیت‌های نیروی زمینی خالصانه و بی ادعا بوده و خواهد بود، تاکید کرد: همه نیروهای مسلح اعم از سپاه و بسیج نیروی انتظامی و وزارت دفاع با شیوع کرونا طی دو سال اخیر که شاخص‌ترین وقایع بود فعالیت‌های ویژه‌ای را در سطح کشور به ویژه منطقه اصفهان انجام دادند.

آذرافروز گفت: ارتش امنیت مرزها را در فواصل دور برقرار کرده و نگاهی هم به سمت مردم داریم که هرکجا نیاز به کمک باشد و از دست ارتش کمکی برآید بی‌دریغ انجام دهیم به همین منظور مدیریتی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان "مدیریت و فرماندهی محرومیت‌زدایی، به فرماندهی" سرهنگ رحمانی " تشکیل شده است.

وی ادامه داد: جریان کمک رسانی ارتش به این صورت است که تجهیزاتی که در میدان نبرد در مقابل دشمن به کار می بریم، در زمان صلح برای کمک رسانی با تغییر مأموریت به واحد بلیّات تبدیل می‌شود که می‌تواند به مردم کمک کند؛ تجهیزات مهندسی که در زمان جنگ به ساخت سنگر کمک می‌کند در هنگام صلح هنگام نیاز مردم مشغول امدادرسانی می‌شود.

وی گفت امروز در کشور ما به واسطه پدیده خشکسالی در مناطق محروم، نیروی زمینی ارتش اقداماتی انجام داده است البته نیروها خالصانه بی‌ادعا و گمنام اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

ارتش در کنار سایر ارگان‌های کشور برای پشتیبانی آماده همکاری است و هر زمان ارگان‌هایی همچون استانداری نیاز به کمک داشته باشند بی دریغ و بی درنگ پاسخ مثبت به آنها خواهد داد.

کد خبر 539721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.