۱۶ هزار شکایت از قیمت کالا و خدمات در آبان‌ماه/نان و مرغ در صدر شکایات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آبان‌ماه امسال ۱۵ هزار و ۹۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش اظهار کرد: از مجموع شکایت‌ها و گزارش‌های دریافتی، ۱۵ هزار و ۷۹۶ فقره شامل ۹۹ درصد شکایات قابل پیگیری و ۱۶۴ فقره شامل یک درصد از کل غیرقابل پیگیری بوده است.

وی افزود: از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده نیز تعداد پنج‌هزار و ۴۵ فقره (۳۱ درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، ۶,۴۶۰ فقره (۴۱ درصد) منجر به احراز نشدن تخلف و چهار هزار و ۴۵۵ فقره (۲۸ درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه از این تعداد شکایت، ۱۳,۶۳۵ فقره (۸۵ درصد) مربوط به کالا و ۲,۳۲۵ فقره (۱۵ درصد) مربوط به خدمات بوده است، تاکید کرد: بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری است.

تابش با اشاره به اینکه بیشترین شکایت‌ها بر اساس نوع تخلف مربوط به گران‌فروشی و تقلب است، گفت: در ارتباط با چگونگی دریافت شکایت‌ها نیز در مجموع ۱۰ هزار و ۶۵ فقره (۶۳ درصد) تلفنی، ۲,۳۰۰ فقره (۱۴ درصد) حضوری و ۳,۵۹۵ فقره (۲۳ درصد) کتبی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های خراسان رضوی، تهران، هرمزگان و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایت‌ها و استان‌های خوزستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام با کاهش شکایت مواجه بوده‌اند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه سهم شکایت‌های بررسی شده (متخلف و غیرمتخلف) از کل شکایات قابل پیگیری در آبان‌ماه سال جاری به میزان ۷۲ درصد بوده است، افزود: این رقم نسبت به مهرماه سال جاری یک درصد افزایش داشته است.

کد خبر 539707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.