هیجان فوتبال اروپا امروز در بالاترین میزان ممکن است

امروز (شنبه) در لیگ های اروپایی بازی‌های بسیار مهمی برگزار می‌شود که همه فوتبالی‌ها را از تماشای رقابت‌های هیجان انگیز، سیراب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز امروز_شنبه ۱۳ آذرماه_ در لیگ‌های اروپایی بازی‌های بسیار مهمی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به فوتبال را پای تلویزیون میخکوب خواهد کرد.

لیگ انگلیس؛ نبرد شگفتی ساز با صدرنشین

از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس، دو تیم وستهام و چلسی رو در روی هم قرار می‌گیرند. این دیدار با سوت "آندره مارینر" از ساعت ۱۶ امروز در"ورزشگاه لندن" آغاز خواهد شد. چکش‌ها این فصل تحت هدایت دیوید مویس عملکرد دور از انتظار و فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و تا به اینجا خودشان را به عنوان شگفتی ساز پرمرلیگ معرفی کرده‌اند.

هیجان فوتبال اروپا امروز در بالاترین میزان ممکن است

این تیم با ۲۴ امتیاز در رده چهارم قرار گرفته و اگر امروز مقابل تیم توخل برنده از زمین بیرون بیاید، به ۶ امتیازی چلسی می‌رسد. این را هم نباید فراموش کرد که وستهام همین چند هفته پیش موفق شد دیگر تیم مدعی انگلیس یعنی لیورپول را در خانه به زانو در بیاورد و با نتیجه سه بر دو شکست دهد. تیم توخل هم این فصل روند فوق‌العاده‌ای داشته و در ۱۲ دیدار اخیر خود شکستی تجربه نکرده است بنابراین بازی امروز یک نبرد دیدنی خواهد بود.

لالیگا؛ مصاف سخت رئال و بارسا با حریفان

هفته شانزدهم لیگ اسپانیا با دو بازی مهم استارت خواهد خورد. از ساعت ۱۸:۴۵ تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان رئال بتیس است. سوت شروع دیدار توسط "پابلو گنزالز" زده خواهد شد. آبی اناری‌ها چند هفته‌ای است که ژاوی را به عنوان سرمربی بالای سر خود می‌بینند و نتایج خوبی کسب کرده‌اند. آن‌ها می‌خواهند امشب هم مقابل حریف پیروز شوند تا به سمت بالای جدول گام بردارند. هرچند رقیب، روی نیمکت مربیگری‌اش مانوئل پیگرینی با تجربه را بالای سر خود می‌بیند که به راحتی باج نمی‌دهد.

هیجان فوتبال اروپا امروز در بالاترین میزان ممکن است

در حال حاضر بتیس ۲۷ امتیازی و پنجم جدول رده‌بندی است و کاتالان‌ها ۲۳ امتیاز اندوخته دارند و در رده هفتم جا خوش کرده‌اند.

در دیگر دیدار مهم، رئال سوسیه داد در ورزشگاه بالایدوس شهر سن سباستین از رئال مادرید پذیرایی می‌کند. "خسوس خیل مانزانو" قضاوت این بازی برعهده دارد. تیم آنچلوتی بعد از صدرنشینی در لیگ قهرمانان اروپا، حالا هم با ۳۶ امتیاز از ۱۵ هفته گذشته لالیگا، مقتدرانه در صدر است و حال و روز خوبی دارد. نکته جالب در خصوص سوسیه داد است که این فصل با سرمربی خود، امانوئل ال گواسیل، همه را متعجب کرده و با نتایج خیره کننده‌ای که کسب کرده در حال حاضر با ۲۹ امتیاز هم امتیاز با آتلتیکو در رده سوم قرار گرفته است و با پیروزی احتمالی امشب برابر لوس بلانکوس، به فاصله چهار امتیازی سفیدپوشان پایتخت‌نشین خواهد رسید.

بوندس‌لیگا؛ چشم‌ها خیره به دِر کلاسیکر جذاب

بدون شک مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی هفته چهاردهم لیگ آلمان را دورتموند و بایرن مونیخ در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک وستفالن برگزار می‌کنند. این یکی از مهم‌ترین مصاف‌های اخیر دو تیم است، جایی که تیم ناگلزمن با ۳۱ امتیاز صدر جدول را در اختیار دارد و زنبورهای مارکو رز هم با ۳۰ امتیاز بیخ گوش باواریایی‌ها قرار دارند. نوسان‌های بایرن و دورتموند در این فصل بوندس‌لیگا کم نبوده ولی فعلاً هر دو پا به پای هم پیش می‌روند.

هیجان فوتبال اروپا امروز در بالاترین میزان ممکن است

برتری زردها آنها را پس از مدت‌ها صدرنشین می‌کند و پیروزی بایرن هم اختلاف دو تیم را به چهار امتیاز افزایش می‌دهد. تیم رز به پیروزی نیاز دارد، مخصوصاً بعد از افتضاحی که در لیگ قهرمانان اروپا به بار نشست و آنها از مرحله گروهی حذف شدند. هرچند این را هم باید در نظر داشت که تیم وستفالنی، در پنج دیدار اخیر خود در لیگ، موفق به شکست حریف مقتدر خود نشده است.

سری‌آ؛ نبرد حساس بالانشینان

هفته شانزدهم لیگ ایتالیا امشب با جنگ تیم‌های بالای جدولی روبه‌رو است. ابتدا از ساعت ۲۰:۳۰ تیم رم در ورزشگاه المپیکو پایتخت، از اینتر پذیرایی می‌کند. داوری این جدال بر عهده "مارکو دی بلو" است. افعی‌ها تحت هدایت سیمونه اینزاگی علی‌رغم همه فراز و فرودها، تا اینجا، فصل موفقی داشته است. آن‌ها در فاصله یک هفته تا پایان دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعودشان به مرحله بعد را قطعی کرده‌اند، ضمن اینکه در سری آ هم ۳۴ امتیاز کسب کرده‌اند و با صدر فقط یک امتیاز اختلاف دارند. رم هم این فصل با هدایت مورینیو علی‌رغم شروع امیدوار کننده، در ادامه افت کرد اما توانسته است در لیگ اروپا به مرحله حذفی صعود کند و در لیگ داخلی هم با ۲۵ امتیاز پنجم است. آنها با شکست هفته پیش برابر بلونیا، به مصاف تیم اینتر می‌روند.

هیجان فوتبال اروپا امروز در بالاترین میزان ممکن است

در دیگر دیدار، از ساعت ۲۳:۳۰ ناپولی صدرنشین با قضاوت "مائوریتنزیو ماریانی" در ورزشگاه خانگی خود "دیگو مارادونا" به مصاف آتالانتای غول کش گاسپرینی می‌رود. ناپلی‌ها این فصل با لوچیانو اسپالتی خیره کننده ظاهر شده‌اند. آنها بی سر و صدا موفق شدند تا اینجای کار با ۳۶ امتیاز صدر جدول سری آ را از آن خود کنند و لغزش در برابر آتالانتا، فرصت را برای گرفتن رتبه اول توسط رقبا فراهم می‌سازد. تیم برگامویی هم که متخصص بردن تیم‌های بزرگ است با ۳۱ امتیاز چهارم است و با برتری مقابل حریف، به نزدیکی صدر می‌رسد. بر خلاف ناپولی که با تساوی هفته پیش برابر ساسولو پا به این دیدار می‌گذارد، تیم گاسپرینی با پیروزی پرگل چهار بر صفر برابر "ونیز" به جنگ تیم اسپالتی می‌رود.

کد خبر 539623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.