شناسایی و ساماندهی کیوسک‌های فاقد مجوز در قزوین

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری قزوین گفت: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغ شده توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل کشور، استقرار انواع کیوسک در شهرها اغلب با هدف عرضه کالا و خدمات به شهروندان و اشتغال آسان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، علیرضا شمسینی اظهار کرد: به دلیل بروز مشکلات ناشی از استقرار و فعالیت در این سازه‌ها، سامان بخشی وضع موجود کیوسک‌ها ضرورت دارد. شیوه نامه ساماندهی کیوسک‌ها با رویکرد عدم نصب کیوسک‌های جدید و ساماندهی وضع کیوسک‌های موجود تهیه شده است.

وی افزود: دکه‌های غیرمجاز با دایر کردن سازه دائمی در معابر عمومی، عدم رعایت تشریفات قانونی، افزایش نامتعارف ابعاد کیوسک و جانمایی نامناسب برخی از دکه‌ها، با مبلمان شهری همخوانی نداشته و موجب آلودگی بصری و نازیبایی در سیما و منظر شهری شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در مهر ماه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر قزوین بر اساس بند ۱۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران طی مصوبه‌ای به شهرداری قزوین اجازه داد تا "جهت ساماندهی کیوسک‌های سطح شهر به خصوص محله‌های کوثر و مینودر که بدون مجوز در اختیار اشخاص است و در نحوه واگذاری آنها تشریفات قانونی لحاظ نشده برابر ضوابط سایر دکه‌های موجود در شهر اقدام نماید".

وی تصریح کرد: در این راستا سازمان ساماندهی مشاغل شهری به منظور احقاق حقوق شهروندان از معابر و شوارع عمومی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال برابر ساختار سازمانی جهت اصلاح ابعاد و یکپارچه سازی کیوسک‌ها اقدامات اولیه را انجام داده و امیدواریم تا پایان سال‌جاری این اقدامات به نتیجه برسد.

کد خبر 539609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.