ضرورت ایجاد لیگ استانی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: باتوجه به ظرفیت‌های استان باید به فکر ایجاد یک لیگ پویا برای پیشرفت این رشته بود.

حسین زیبایی در حاشیه نشست رؤسای هیئت شهرستان‌ها با هیئت استان ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سنین علاقه‌مند به فعالیت در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی پایین آمده، نوجوانان و جوانان زیادی به این رشته ورزشی گرایش پیدا کرده‌اند؛ این رشته ظرفیت‌های لازم را برای جذب مخاطبان بیشتر داراست و با توجه به اینکه ورزش سنتی ایران به‌شمار می‌رود باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی افزود: از آنجا که دبیرخانه دائمی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در اصفهان است باید از آن بهره ببریم، البته این موضوع وظیفه را برای توسعه این رشته سنگین‌تر می‌کند.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان ضمن اشاره به اضافه‌شدن چهار شهرستان به هیئت‌ها، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های کوهپایه، جرقویه، ورزنه و هرند به این هیئت اضافه شده‌اند و باید سرپرستان هر یک از آنها معرفی و آغاز به کار کنند.

زیبایی از رئیس هیئت و رؤسای شهرستان‌ها درخواست کرد با ایجاد لیگ استانی این رشته به پیشرفت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کمک کنند و گفت: با توجه به ظرفیت ویژه اصفهان در این شاخه ورزشی انتظار می‌رود ایجاد لیگ ورزش زورخانه‌ای استان در دستور کار هیئت قرار بگیرد تا این رشته ملی در اصفهان بیش از پیش در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و علاقه‌مندان بیشتری به آن جذب شوند.

کد خبر 539497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.