دسترسی به امکانات باید در تمام ۲۰۰ محله اصفهان فراهم شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در خصوص موضوع عدالت در شورای ششم مفصل صحبت شده است و یکی از مصادیق عدالت برخورداری از امکانات شهری است و برای برقراری آن باید دسترسی به امکانات شهری در ۱۵ منطقه و بیش از ۲۰۰ محله شهر اصفهان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر مهروی پور امروز (پنج‌شنبه) در نشست صمیمانه و هم اندیشی با فعالان جامعه معلولان اصفهان اظهار کرد: ایران از جمله کشورهایی است در حوزه معلولان دارای قانون بوده و در حال حاضر اگر ایرادی وجود دارد به دلیل این است که حداقلی را در اجرای قوانین داریم و امیدوارم با اجرای قوانین اتفاقات خوبی در حوزه معلولین جامعه داشته باشیم.

وی افزود: در دنیا اعلام شده است که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افراد دارای کم توانی هستند که در حدود سه درصد آنها این کم توانی‌ها ظاهر شده و شدت دارد و در کشور هم آمار همین گونه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در حوزه معلولان انجام دهیم بحث دخیل بودن شهرداری در فضای عمرانی است؛ اشتیاق استفاده معلولان از امکانات شهری بیشتر از قبل شده است و آن‌ها به دنبال فرصت برابر و عدالت هستند.

وی تصریح کرد: در خصوص موضوع عدالت در شورای ششم مفصل صحبت شده است و یکی از مصادیق عدالت برخورداری از امکانات شهری است و برای برقراری آن باید دسترسی به امکانات شهری در ۱۵ منطقه و بیش از ۲۰۰ محله شهر اصفهان فراهم شود.

مهروی پور اضافه کرد: در کمیسیون اجتماعی فرهنگی و ورزشی شورا به دنبال ایده تخصصی شدن مأموریت سازمان‌ها به خصوص سازمان فرهنگی هستیم، اگر در بررسی‌ها به این موضوع برسیم که تخصصی کردن در کاهش هزینه‌ها و ارائه بهتر خدمات و فعالیت مؤثر است حتماً این موضوع را دنبال می‌کنیم و در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

آمادگی برای مشارکت در کارآفرینی معلولان

امامی معاون اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این نشست هم اندیشی اظهار کرد: در حوزه فعالیت برای معلولان شهر دو وظیفه مهم را داریم یکی نوع نگاه شهروندان به آنها و دوم آموزش به خود معلولان برای بروز استعدادها است، در این بخش برنامه ریزی‌هایی شده و امسال هم در حوزه آموزش به شهروندان رسانه گالری شهر به آموزش شهروندان و نوع نگاه آنها به جامعه معلولان اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: از روز یکشنبه مجموعه نمایشگاهی را در چهارباغ به نماینده جامعه معلولان اختصاص دادیم که آنها در گذر فرهنگی چهارباغ به عرضه توانمندی‌ها و محصولات خود بپردازند، همچنین در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای معلولان در سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان آمادگی کامل را برای مشارکت داریم.

امامی تاکید کرد: برای پاسخگویی به مطالبه جامعه معلولان هم اندیشی می‌شود تا در این حوزه بتوانیم برای بروز استعدادها و توانمندی آنها بسترسازی کنیم؛ در حوزه‌های تفریحی و گردشگری معلولان نیز می‌توانیم برنامه ریزی کنیم.

معاون اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در اداره گردشگری تفریحی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان نیز با نظر و مشارکت‌جویی افراد دارای معلولیت شهر می‌توانیم برنامه‌ها را برای اجرایی شدن مدنظر قرار داده و مطالبات معلولان را در این حوزه پوشش دهیم و پاسخگوی آنها باشیم.

کد خبر 539418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.