شهروندان مراقب سوءاستفاده کلاهبرداران از اپلیکیشن شاد باشند

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: با شروع و تداوم سال تحصیلی احتمال سوءاستفاده و کلاهبرداری افراد سودجو تحت عناوینی همچون به روزرسانی اپلیکیشن شاد و دیگر موارد در فضای‌مجازی وجود دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امین یادگارنژاد اظهار کرد: در این نوع کلاهبرداری پیامک‌هایی تحت عنوان "به روز رسانی اپلیکیشن شاد" به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ارسال شده و خواسته می‌شود تا اپلیکیشن خود را به روز کنند در غیر این صورت غیر فعال شده و دیگر خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: شیادان سایبری در این شیوه کلاهبرداری با ارسال لینک‌های آلوده و ترغیب مخاطبان به کلیک بر روی آن به تمام اطلاعات گوشی اعم از پیامک‌ها، مخاطبین، عکس‌ها دسترسی خواهند داشت.

وی در خصوص راهکارهای پیشگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری گفت: برای جلوگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها بایستی از نصب نرم‌افزار و یا کلیک بر روی لینک‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس خودداری کرد.

سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد: نرم‌افزار آموزشی شاد یک پیام‌رسان رایگان است که از سوی آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است و حتی برای بروز رسانی هم نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارد.

وی به دانش آموزان و خانواده‌ها توصیه کرد: برای دانلود و به روز رسانی اپلیکیشن شاد به فروشگاه‌های دارنده نرم افزار معتبر داخلی و یا وب سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند و به هیچ وجه به لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر توجه نکنند.

کد خبر 539390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.