شناسایی ۸۰۰ مبتلا به ایدز در استان/محرمانه بودن اطلاعات بیماران در مراکز بهداشتی

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر بیمار آلوده به اچ آی وی (ایدز) در سطح استان اصفهان شناسایی شدند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاور مجهز بیماری‌های رفتاری از وضعیت بیماری خود آگاه شوند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت مراکز مشاوره و خدمات آنها برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به اچ آی وی در شهر اصفهان و شهرستان‌ها، اظهار کرد: در اصفهان مرکز نواب صفوی واقع در میدان احمدآباد یک مرکز کامل و مجهز مشاوره بیماری رفتاری است و هر فردی که بخواهد از وضعیت ابتلاء به ایدز خود آگاه شود می‌تواند به این مرکز مراجعه کند.

تست اچ آی وی رایگان در مراکز مشاوره

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مرکز و دریافت مشاوره از خدمات لازم بهره‌مند شوند و تست اچ آی وی (ایدز) برای آنها به صورت رایگان انجام می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان تاکید کرد: در سایر شهرستان‌های استان هم حداقل یک پایگاه مشاوره همین گونه مستقر است و افراد می‌توانند ضمن تماس با شبکه بهداشت و درمان از محل آن در شهر خود اطلاع پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر بیمار آلوده به اچ آی وی (ایدز) در سطح استان اصفهان شناسایی شده که این تعداد احتمال دارد یک چهارم آمار واقعی باشد و سه الی چهار برابر این تعداد هم بیمار ناشناخته اچ آی وی در استان وجود داشته باشد.

رعایت محرمانه بودن اطلاعات افراد در مراکز بهداشتی

فدایی با اشاره به محرمانه بودن اطلاعات افراد در مراکز بهداشتی گفت: افراد دوره دیده و کارآزموده‌ای با سابقه ۲۰ سال خدمت در مراکز درمانی بهداشتی به مراجعه کننده‌ها مشاوره می‌دهند و همه صحبت‌هایی که بین مشاور و مراجعه کننده انجام می‌شود به طور کامل محرمانه باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات بیماران مبتلا به اچ آی وی حتی به خانواده‌های آنها هم منعکس نمی‌شود بنابراین هر کدام از شهروندان که تمایل دارند در مورد بیماری اچ ای وی (ایدز) خود آگاه شوند می‌توانند با آرامش خیال به این مراکز مراجعه کرده و تست اچ آی وی به صورت رایگان برای آنها انجام می‌شود.

کد خبر 539280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.