بزرگ‌ترین درخت کریسمس جهان نورانی می‌شود

در ۷ دسامبر، طبق سنت هرساله، بزرگترین درخت کریسمس جهان روشن می‌شود؛ این برپایی در واقع نمایش نور رنگارنگ از درخت کریسمس است که بر روی شیب کوه مونته انجینو در گوبیو ایتالیا در منطقه اومبریا به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر سال گروه‌های مختلفی از داوطلبان جمع می‌شوند تا درخت را از صفر تا ۱۰۰ بسازند و جالب است بدانید که تقریباً ۴ ماه طول می‌کشد تا این کار تمام شود. اغلب یک مهمان ویژه برای مراسم نورپردازی دعوت می‌شود که زمستان امسال این افتخار به AVIS (انجمن داوطلبان خون ایتالیا) به پاس زحمات آن‌ها در طول همه گیری کووید ۱۹ در دو سال گذشته تعلق می‌گیرد. این درخت در شب لقاح پاک کاملاً روشن می‌شود و سپس چراغ‌های آن تا ۶ ژانویه روشن می‌ماند.

بزرگ‌ترین درخت کریسمس جهان نورانی می‌شود

این درخت کریسمس بیش از ۶۵۰ متر ارتفاع و ۳۴۹.۹ متر پهنا دارد و از سه هزار چراغ رنگارنگ و ۸.۵ کیلومتر کابل برق تشکیل شده است. ستاره درخشان بالای درخت به تنهایی از هزار و ۳۵۰ لامپ با قدرت ۳۵ کیلووات ساخته شده است؛ از سال ۲۰۱۰، برق بزرگ‌ترین درخت کریسمس جهان از پنل‌های فتوولتائیک تأمین می‌شود.

این آذین بندی اولین بار در سال ۱۹۸۱ ساخته شد و ۱۰ سال بعد کتاب رکوردهای جهانی گینس آن را به عنوان "بزرگترین درخت کریسمس جهان" به رسمیت شناخت؛ شاهکاری که هنوز هم بی نظیر است.

مراسم نورافشانی در منطقه مسیر دوچرخه سواری "Le Cerque" در منطقه San Biagio برگزار می‌شود. این راه حلی است که به کمیته "شهر درخت کریسمس" اجازه می‌دهد تا میزبان هزاران نفری باشد که با رعایت مقررات قرار است با گذرنامه و ماسک سبز وارد منطقه شوند.

بزرگ‌ترین درخت کریسمس جهان نورانی می‌شود

کد خبر 539242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.