تدوین سند جامع جانمایی تابلوهای تبلیغاتی پایتخت

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: سازه‌های تجاری بر اساس یک رویکرد و در طول چند سال طراحی و نصب‌شده‌اند و ما در مدیریت شهری هیچ‌گاه سند جامع جانمایی سازه‌های تبلیغاتی نداشتیم.

به گزارش ایمنا، رضا صیادی در تشریح آخرین برنامه‌های این سازمان برای افزایش سطح تبلیغات محیطی با مضمون فرهنگی، اظهار کرد: سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران به دو دسته تجاری و فرهنگی تقسیم می‌شوند که در ادوار مختلف مدیریت شهری با رویکردهای متفاوت ضریب اکران‌های محیطی در این زمینه (اقتصادی و فرهنگی) کم و زیاد شده است.

وی افزود: در بازه‌ای از زمان رویکرد مدیریت شهری در اکران محیطی با اولویت اقصادی پیش رفت و در این زمینه حرکت شد و اکران محیطی بر اساس توسعه فرهنگ و مضمون آن مغفول مانده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در رویکرد جدید مدیریت شهری و سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصمیم بر این شد تا با استفاده از ضریب نفوذ سازه‌های تجاری به سمت توسعه تبلیغات فرهنگی پیش رویم، خاطرنشان کرد: باید تأکید کنم این اقدام مدیریت شهری پایتخت در استفاده از ظرفیت سازه‌های تجاری برای توسعه امور فرهنگی هیچ تعارضی با تبلیغات تجاری ندارد و این اقدام به‌نوعی مکمل یکدیگر است.

صیادی تصریح کرد: اسناد بالادستی در حوزه تبلیغات محیطی در سازه‌های تجاری موجود و موارد در آن به شکل شفاف آمده است و بر اساس اسناد و مزایده‌های انجام‌شده ۱۵ درصد ظرفیت تابلوهای تجاری می‌تواند به موضوعات فرهنگی اختصاص یابد که این عدد بین ۵۵ تا ۶۵ روز در سال است و باید تاکید کنم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در تعامل با شرکت‌های تجاری به‌عنوان شریک اقتصادی برنامه‌ریزی‌های مناسب در حوزه تبلیغات محیطی بر پایه توسعه فرهنگ را انجام داده است.

وی در خصوص تعیین معیاری مناسب برای شناسایی تابلوهای تجاری یا فرهنگی در سطح شهر، گفت: ما نمی‌توانیم روی سازه‌های تجاری و فرهنگی شناسنامه مشخص نصب کنیم تا شهروندان بدانند کدام سازه تجاری و کدام سازه فرهنگی است اما شهروندان بر اساس مضمون نصب شده و برند شرکت‌ها می‌توانند تابلوهای تجاری شهر را تشخیص دهند.

به گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران به جانمایی مجدد سازه‌های تبلیغی با وجود برخی از مشکلات ترافیکی اشاره کرد و ادامه داد: سازه‌های تجاری بر اساس یک رویکرد و در طول چند سال طراحی و نصب شده‌اند، در مدیریت شهری هیچ‌گاه سند جامع جانمایی سازه‌های تبلیغاتی نداشتیم.

صیادی تاکید کرد: تدوین سند جامع جانمایی و نصب سازه‌های تبلیغاتی سطح شهر در این دوره از مدیریت شهری در دستور کار قرار دارد، اما نکته قابل‌توجه این است که تهیه و تدوین این سند کار کوتاه و میان‌مدت نیست و علت بلندمدت بودن سند و اجرای آن، زیر بار تبلیغات بودن سازه‌های سطح شهر است.

وی با اشاره به شعار «تهران؛ کلان‌شهر الگوی جهان اسلام»، اظهار کرد: باید بدانیم اگر می‌خواهیم به سمت تحقق شعار «تهران؛ کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» پیش رویم باید شهری هوشمند داشته باشیم و یکی از نمادهای شهر هوشمند تهیه و نصب تابلوهای تبلیغاتی هوشمند است که همین امر نیز باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.

کد خبر 539213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.