ضرورت تزریق واکسن آنفولانزا به بیماران HIV

فوق تخصص ریه و بیماری‌های تنفسی گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا به بیماران مبتلا به HIV، بسیار ضروری است، چرا که بیماران خاص هستند و باید واکسن تزریق کنند؛ اگر بیماران مبتلا به HIV تاکنون واکسن آنفلوانزا را دریافت نکرده‌اند باید برای تزریق آن اقدام کنند.

مجید کیوان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بیماران مبتلا به HIV، اظهار کرد: تغذیه مناسب، خواب کافی و دوری از استرس برای بیماران مبتلا به HIV بسیار مهم است، چرا که خواب ناکافی، تغذیه نامناسب و استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و آن‌ها را در معرض خطر ابتلاء به کرونا ویروس قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در دوران کرونا لازم است بیماران HIV اقداماتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن و شستن مکرر دست‌ها را انجام دهند، بیمارانی که داروی مناسب دریافت می‌کنند و وضعیت خوبی از لحاظ سلامتی جسمانی دارند، نباید نگرانی بیشتری در ابتلاء به کرونا نسبت به دیگران داشته باشند.

فوق تخصص ریه و بیماری‌های تنفسی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا به بیماران مبتلا به HIV، بسیار ضروری است، چرا که بیماران خاص هستند و باید واکسن تزریق کنند؛ اگر بیماران مبتلا به HIV تاکنون واکسن آنفلوانزا را دریافت نکرده‌اند باید برای تزریق آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با شناسایی بیماران، آگاهی‌رسانی و آموزش ابتلا به بیماری ایدز کنترل می‌شود، تصریح کرد: اگر بیماران HIV هر علامتی از ابتلاء و شدت یافتن بیماری کرونا در خود مشاهده کردند، باید به پزشک معالج خود اطلاع دهند، داروهای خود را قطع یا کم و زیاد نکنند و برای کنترل کرونا به پزشک معالج خود مراجعه و درمان‌های لازم را دریافت کنند.

کیوان‌فر افزود: برخی از داروهایی که برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود، همان داروهای HIV است، اما بیماران اچ‌آی‌وی نباید تصور کنند که درمان دارویی اچ‌آی‌وی در کاهش احتمال ابتلاء به کرونا ویروس مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه HIV از طریق اعتیاد تزریقی، از مادر به کودک و رابطه جنسی انتقال می‌یابد، اضافه کرد: تشخیص به موقع اهمیت زیادی دارد، چرا که بیماری عفونی قابل کنترل است که اگر به موقع شناسایی شود و تحت مراقبت و درمان قرار گیرد وارد فاز ایدز یا علامت‌دار نمی‌شود و زندگی بیمار بهبود خواهد یافت.

کد خبر 539187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.