بورس امروز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سطح حمایتی مهم شاخص کل شکست و احتمال تداوم روند نزولی وجود دارد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _چهارشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

بورس امروز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیتبورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۱۷ هزار و ۱۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش چهار هزار و ۹۳۱ واحدی در سطح ۳۶۷ هزار و ۵۶۳ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۱.۲۵ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۱.۳۲ درصدی را تجربه کردند.

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۲۴ واحدی به سطح ۱۹ هزار و ۲۳۵ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۲۹ هزار و ۳۷۴ و ۱۹ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۲۰۲ و یک میلیارد و ۷۱۴ میلیون برگه سهم بود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

سطح حمایتی مهم شاخص کل شکست و احتمال تداوم روند نزولی وجود دارد.

بورس امروز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیتاخبار بازار

کمک شستا به رونق هپکو

با دستور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، شرکت‌های تابعه شستا مکلف شدند تا ماشین آلات صنعتی مورد نیاز خود را از شرکت هپکو خریداری نمایند و موجب رونق این کارخانه شوند. میر هاشم موسوی در بازدید از کارخانه هپکو اراک با اشاره به اینکه کارگران مهمترین سرمایه در بحث توسعه و اقتدار صنعتی هستند، بیان کرد: عمده مشکل کارخانه هپکو استفاده از ظرفیت‌های موجود و توسعه بیشتر این صنعت است، از این رو به دنبال کمک در جهت رفع موانع موجود برای این بخش صنعتی هستیم.

وی تصریح کرد: تکالیفی را برای شرکت‌های تابعه شستا تعیین کردیم تا تمام نیازهای خود در بحث ماشین‌آلات را از هپکو خریداری کنند.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۱۵ الی ۲۰ درصد ظرفیت کارخانه فعال است و برای توسعه و رشد این کارخانه نیاز است مدیران مجموعه برنامه توسعه‌ای را آماده کنند. امید است با هدایت منابع مالی و با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به این سو، بار دیگر شاهد رونق تولید در این کارخانه باشیم.

وی به مبحث کارخانه آذرآب اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین دغدغه این کارخانه بیمه کارگران است که در این حوزه تاکید شده در بحث حق بیمه، اگر در بخش منابع مالی بیمه کارگران مشکلی وجود دارد، با تقسیط بیمه و دیگر شرایط در راستای حمایت از این مجموعه اقدام کنند.

تأمین مالی صنعت پتروشیمی از طریق شعب خارجی بانک صادرات

از طرح «پتروصاد» بانک صادرات با هدف افزایش سقف تأمین سرمایه و تسهیل در اجرای پروژه‌های پیشران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی رونمایی شد، صیدی مدیرعامل وبصادر در نشست رونمایی از طرح «پتروصاد»، اظهار کرد: برای تأمین مالی در این صنعت، از ظرفیت شعب خارجی بانک صادرات ایران نیز استفاده خواهد شد.

فروش سهام خودروی‌ها

خاندوزی وزیر اقتصاد اخیراً درخواست فروش بخشی از سهام متعلق به دولت ایران خودرو و سایپا را ارائه کرده است. بر اساس این درخواست و در صوت تصویب نهایی در دولت، چهار درصد از سهام ایران خودرو و سایپا به صورت مجزا به فروش خواهد رسید. درخواست وزیر اقتصاد برای فروش ۴ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا به استناد جز دوم بند الف تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به دولت ارائه شده است.

کارشناسان معتقدند، واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در ایران خودرو و سایپا و نیز عقب‌نشینی از مداخلات دولتی در تصمیم‌گیری‌های صنعت خودرو با وضع کنونی می‌تواند مخاطراتی جدی‌تر از خصوصی‌سازی‌های سال‌های اخیر داشته باشد. چرا که انضباط مالی و شفافیت در وضعیت سهام‌داری و گردش مالی این دو شرکت معنا و مفهومی ندارد.

اخبار شرکت‌ها

شرانل: در آبان ماه شرکت ۶۵ هزار و ۸۴۹ مترمکعب محصول تولید کرده است. میانگین تولیدات سال قبل ۴۷ هزار و ۹۹۵ مترمکعب بوده و در شش ماهه امسال به ۴۶ هزار و ۳۳۶ مترمکعب رسیده است. در ماه مورد گزارش فروش ۶۴,۴۲۳ مترمکعب محصول گزارش شده که یک رکورد برای شرکت محسوب می‌شود، متوسط فروش ماهانه سال ۹۹، ۴۹ هزار و ۳۲ مترمکعب بوده و میانگین فروش شش ماهه نیز به ۴۵ هزار و ۹۷۲ مترمکعب رسیده است. شرکت فروش فوق‌العاده هزار و ۵۳۹ میلیارد تومانی را به ثبت رسانده، میانگین فروش ماهانه سال ۹۹، ۴۳۱ میلیارد تومان بوده و در شش ماهه سال جاری به ۶۲۱ میلیارد تومان رسیده است. در این ماه نرخ فروش روغن پایه داخلی ۲۴۰ هزار و ۷۵۴ ریال و نرخ روغن موتور داخلی نیز ۲۷۳ هزار و ۵۸۹ ریال بوده است. میانگین نرخ فروش شش ماه گذشته این دو محصول به ترتیب ۱۴۸ هزار و ۱۱۸ و ۲۳۹ هزار و ۷۵ ریال بوده است.

کسرا: شرکت در هشت ماهه فروش ۲۰۴ میلیارد تومانی داشته است. در مهر و آبان این مبلغ ۲۸ و ۲۹ میلیارد تومان گزارش شده است. کسرا در مهر ۵۳۴ تن گلوله ۷۵-۱۵ و ۲۵۵ تن از سایر محصولات تولید کرده بود. در آبان ماه نیز ۴۸۰ تن گلوله سایز ۷۵-۱۵ و ۳۱۰ تن از سایر محصولات را تولید کرد است. مقدار فروش شرکت نیز در مهر برابر با ۲۱۵ تن گلوله و ۵۶۲ تن از سایر محصولات بوده است. شرکت در آبان ماه فروشی که گزارش کرده برابر است با ۲۳۱ تن گلوله و ۵۵۴ تن سایر محصولات. نرخ فروش گلوله‌های ۷۵-۱۵ در این ماه به ازای هر کیلوگرم ۳۶ هزار و ۴۶۸ تومان است که نسبت به ماه گذشته رشد دو درصدی داشته است.

شنفت: شرکت هر ماه به طور میانگین ۳۱ میلیون لیتر تولید داشته است. شرکت در مهر ماه توانست ۲۸ میلیون لیتر تولید کند که این مقدار در آبان به ۳۱ میلیون لیتر رسیده است. شنفت توانست در هشت ماهه ۲۵۲ میلیون لیتر فروش داشته باشد که در مهر و آبان به ترتیب فروش ۲۷ و ۳۲ میلیون لیتری را داشته است. شنفت با فروش سه هزار و ۷۳۰ میلیارد تومانی در سال گذشته توانسته بود میانگین فروش ماهانه‌ای برابر با ۳۱۱ میلیارد تومان داشته باشد. در مهر ماه فروش ۵۵۷ میلیارد تومانی را ثبت کرد و در آبان نیز مبلغ ۵۹۷ میلیارد تومانی را گزارش کرده و فروش هشت ماهه خود را به چهار هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان رسانده است. نرخ فروش محصول روغن پایه داخلی در آبان ماه برابر با ۲۰ هزار و ۱۷۱ تومان و نرخ فروش روغن پایه صادراتی برابر با ۲۱،۲۶۵ تومان است که این نرخ‌ها نسبت به میانگین نرخ‌های شش ماهه شرکت به ترتیب تغییر ۷- و ۵- درصدی داشته است.

پیزد: شرکت به طور میانگین هر ماه دو هزار و ۵۲۹ تن تولید داشته که در مهر ماه تولید دو هزار و ۲۲۹ تنی را گزارش کرد و در آبان توانسته تولید دو هزار و ۷۲۴ تنی داشته باشد و تولید هشت ماهه خود را به ۲۰ هزار و ۲۳۴ تن برساند. پیزد هر ماه به طور میانگین دو هزار و ۶۱۲ تن فروش را گزارش کرده است. در مهر فروش دو هزار و ۲۹۶ تنی داشت و در آبان فروش دو هزار و ۵۶۴ تن را گزارش کرده و توانسته فروش هشت ماهه خود را به ۲۰ هزار و ۸۹۷ تن برساند. شرکت به طور میانگین هر ماه ۱۵۰ میلیارد تومان فروش ثبت کرده است که مبلغ فروش مهر ماه برابر با ۱۳۶ میلیارد تومان بود و در آبان نیز توانسته فروش ۱۵۱ میلیارد تومانی را گزارش کند. فروش شرکت در هشت ماهه برابر با ۱،۱۹۹ میلیارد تومان است. نرخ فروش هر کیلو تایر رادیال در مهر ماه ۵۹۸ هزار و ۶۳۷ ریال بوده که در آبان نسبت به ماه گذشته افت ۳ درصدی داشته و برابر با ۵۷۸ هزار و ۳۷۴ ریال ثبت شده است. متوسط نرخ فروش هر کیلو تایر رادیال در هفت ماه اخیر ۵۸۹ هزار و ۸۹۳ ریال بوده است.

کد خبر 539158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.