تاکید دولت بر توجه به دیدگاه‌های نمایندگان مجلس در تدوین بودجه ۱۴۰۱

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: هم دولت و هم رئیس جمهور تاکید داشتند که نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان مجلس به عنوان نظرهای مشورتی مدنظر قرار گیرد و به ویژه در تدوین بودجه این هماهنگی خود را نشان دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، سید نظام‌الدین موسوی در حاشیه نشست مشترک دولت و مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت روز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس دو نشست با مسئولان قوه قضائیه و رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت داشته‌ایم که جلسه امروز از ساعت ۷ صبح آغاز شد و دقایقی پیش به اتمام رسید در این جلسه هماهنگی، دغدغه‌ها و مسائل اقتصادی در این نشست مطرح شد و جمعی از اعضای دولت و مجلس صحبت کردند. نمایندگان و مسئولان دولت تاکیدشان بر هماهنگی بین قوای مختلف برای حرکت رو به جلو اقتصاد بود. مسائل بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد که مورد تأیید مجلس و دولت قرار گرفت تا بودجه را به نحوی ببندیم تا هم کسری بودجه کمتری داشته باشیم و هم عدالت و آمایش سرزمینی موردنظر و توجه قرار گیرد.

وی توضیح داد: رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، انرژی، جهش تولید و اقتصاد مطالب شأن را بیان کردند، معاون اول رئیس جمهور و وزرای انرژی، نفت و سازمان برنامه و بودجه صحبت کردند و مطالب ناظر بر هم افزایی مجلس و دولت برای حل مشکلات بود به ویژه در جمع بندی رئیس مجلس مسائل اقتصادی به چالش اقتصادی، آب و جمعیت تاکید شد. رئیس جمهور هم بر هم افزایی مجلس و دولت تاکید کردند، در بودجه هماهنگی دولت و مجلس به نحوی باشد که کمترین عارضه را در زمینه کسری بودجه را داشته باشیم تا فضا را به سمتی ببریم که مردم شاهد کاهش تورم در سال آینده باشند و رشد اقتصادی قابل داشته باشیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: سه نماینده به قید قرعه دغدغه‌های مردم را بیان کردند، نمایندگان ارزیابی از ۱۰۰ روزی که دولت کار خود را شروع کرده، دارند طی این مدت با افکار عمومی مرتبط بودند و نمایندگان مطالب را مطرح کردند که هم دولت و هم رئیس جمهور تاکید داشتند که نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان مجلس به عنوان نظرهای مشورتی مدنظر قرار گیرد و به ویژه در تدوین بودجه این هماهنگی خود را نشان دهد.

موسوی افزود: رئیس جمهور تاکید کرد به زودی لایحه بودجه تقدیم مجلس می‌شود و در زمان مقرر ارائه خواهد شد. رئیس مجلس هم تاکید کرد که مجلس همراه و همگام با دولت برای رفع مشکلات مردم گام بر می‌دارد و در حوزه قانون گذاری و نظارت به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: رئیس مجلس و رئیس جمهور که برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس آمده بود تاکید داشتند که نشست مشترکی بین مجلس و دولت داشته باشیم که امروز اولین جلسه برگزار شد، این نشست هم فضای صمیمت داشت و هم در عین حال جلسه جدی بود، رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و زیربنایی مجلس و نمایندگان مردم دغدغه‌ها و مطالبات جدی مطرح کرد. رئیس مجلس ارزیابی از مسائل اقتصادی و مسائل جدی کشور از منظر مجلس ارائه کرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: معاون اول رئیس جمهور، وزرا و رئیس جمهور هم گزارشی از فعالیت دولت در این ۱۰۰ روز ارائه کردند و هم چشم‌انداز آینده را برای نمایندگان ترسیم کردند، آنچه که دریافت کردیم این بود که دولت اشراف خوبی بر مسائل دارد و پیگیر حل آن است، اگر همین هماهنگی و همدلی بین قوا وجود داشته باشد و تأکیدی که در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد تا همدلانه قوه مقننه و مجریه نگاه جدی داشته باشند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد، این همدلی و هماهنگی کاملاً وجود دارد که در بودجه با مشکل کسری بودجه روبه‌رو نباشیم و با افق برنامه هفتم بسته می‌شود و تاکید بر این بود که قبل از آمدن بودجه به مجلس حتماً دیدگاه‌های کمیسیون‌های تخصصی لحاظ شود تا در مسیر درست حرکت کنیم و بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم، گزارش‌هایی که دولت ارائه کرد نشان دهنده عزم جدی آنها برای حل مشکلات کشور بود و اگر با همدلی و همکاری کار را جلو ببریم شاهد اتفاقات خوبی در آینده خواهیم بود.

موسوی درباره بیان مباحث مذاکرات در این نشست ادامه داد: عمده بحث در این جلسه متمرکز بر مسائل اقتصادی و معیشت مردم بود، موضوعات مربوط به مذاکرات را در جلسات دیگری و از طریق کمیسیون تخصصی دنبال می‌کنیم، در این نشست تاکید شد مشکلات کشور عموماً راه‌حل‌های داخلی دارد و به دنبال آن نیستیم مسائل اقتصادی را با سیاست خارجی گره بزنیم، مباحث کلی مطرح شد اما بحث اقتصادی محور اصلی نشست امروز بود.

کد خبر 539133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.