مجوز استفاده از دز تقویت کننده واکسن فایزر برای افراد ۱۶ و ۱۷ ساله

شرکت فایزر درخواست صدور مجوز استفاده از دز تقویت کننده واکسن فایزر برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله را برای سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارسال کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در صورتی که دز تقویت کننده واکسن فایزر برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار بگیرد، اولین واکسن تقویتی تأیید شده برای افراد زیر ۱۸ سال خواهد بود. شرکت فایزر اطلاعات لازم را برای سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارسال کرده است و درخواست صدور مجوز استفاده از دز تقویت کننده این واکسن برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله را داشته است.

با توجه به شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا لازم است همه افراد واکسینه شوند و در زمان تعیین شده نیز دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند. در حال حاضر بهترین و مؤثرترین روش برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ دریافت واکسن است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دز تقویت کننده واکسن‌های کرونا عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ۱۹ نوامبر مجوز استفاده از دز تقویت کننده واکسن‌های فایزر و مدرنا را برای افراد بالای ۱۸ سال صادر کرد. علاوه بر این، همه افرادی که واکسن تک دزی جانسون اند جانسون را دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند دز تقویت کننده آن را تزریق کنند. متخصصان معتقدند که دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا به احتمال بسیار زیاد خطر آلوده شدن به گونه اومیکرون را نیز کاهش می‌دهد.

کد خبر 539058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.