شهرهای آمریکایی با بیشترین کاهش جمعیت در گذر زمان

امروزه دغدغه بسیاری از مردم جهان، افزایش قابل توجه جمعیت شهرنشینی است چرا که با وجود مزایای خاص خود، چالش‌های بسیاری را نیز پیش روی ساکنان قرار می‌دهد؛ شهرهایی نیز وجود دارد که از سال ۱۹۵۰ به بعد، کاهش ۵۰ درصدی و حتی بیشتر جمعیت را تجربه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه جمیعت شهرهای سراسر جهان به طور قابل توجهی رو به افزایش است با این حال، در بسیاری از شهرهای ایالات متحده آمریکا، تعداد ساکنان طی ۸۰ سال اخیر نه تنها افزایش نیافته بلکه رو به کاهش نیز نهاده است. محققان علت خیلی ویژه‌ای برای این رویداد ارائه نداده با این حال، مؤلفه‌های متعددی را در وقوع آن سهیم دانسته‌اند که به مدت چندین دهه، وضعیت سکونت و زیست‌پذیری شهرها را تحت تأثیر قرار داده است. در این میان، توقف فعالیت مراکز تجاری و کمپانی‌های مختلف این شهرها در کاهش جمعیت آن‌ها نقش مهم‌تری ایفا کرده چرا که به بیکاری جوامع بسیاری منجر شده است. در واقع، بسیاری از شرکت‌های معروف آمریکا خواه به علت ورشکستگی یا غیره، بیکاری افراد زیادی را در پی داشته و آن‌ها را به سکونت در سایر شهرهای جهان برای یافتن شغل جدید سوق داده است.

در ادامه به معرفی شهرهای آمریکایی با بیشترین کاهش جمعیت طی حدود ۸۰ سال گذشته پرداخته می‌شود.

شهرهای آمریکایی با بیشترین کاهش جمعیت در گذر زمان

سنت لوئیس، ایالت میزوری

در سال ۱۹۵۰، سنت لوئیس با جمعیت ۸۵۶ هزار و ۷۹۶ نفر، هشتمین شهر بزرگ ایالات متحده به شمار می‌رفت که البته از همان سال، تعداد ساکنان شهر به تدریج رو به کاهش نهاد تا به کمی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۸ رسید. در واقع، طی کمتر از هشت دهه، جمعیت این شهر حدود ۷. ۶۴ درصد کاهش را تجربه کرد که در نتیجه آن، سنت لوئیس در جایگاه شصت و چهارمین شهر بزرگ آمریکا قرار گرفت. امروزه شهر به شدت تحت تأثیر اثرات ناشی از کاهش جمعیت قرار گرفته، نرخ فقر در آن به طور قابل توجهی افزایش یافته و به ۶. ۱۴ درصد از میانگین فقر در سراسر کشور رسیده است.

اگرچه انتظار نمی‌رود شرایط کنونی حاکم بر سنت لوئیس تغییر زیادی را طی مدت زمانی کوتاه متحمل شود با این حال، اقداماتی از سوی مدیران شهر در حال اجرا است که بدون شک بهبود نسبی را برای ساکنان آن به ارمغان خواهد آورد.

شهرهای آمریکایی با بیشترین کاهش جمعیت در گذر زمان

دیترویت، ایالت میشیگان

جمعیت کلان شهر دیترویت در پنج دهه اول قرن بیستم به تدریج رو به افزایش نهاد و از ۲۸۵ هزار و ۷۰۴ نفر در سال ۱۹۰۰ به یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در سال ۱۹۵۰ رسید و در آن زمان به پنجمین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا تبدیل شد. در پنج دهه اول قرن بیستم تنها پنج شهر آمریکایی جمعیتی بالای یک میلیون داشت و این در حالی بود که رشد چشمگیر صنعت باعث شد دیترویت به پایتخت تولید خودکار جهان تبدیل شود. اگرچه رسیدن به این موقعیت برای آمریکا و به ویژه مدیران دیترویت بسیار ارزشمند محسوب می‌شد با این حال، تولید خودکار به بیکاری جوامع بسیاری منجر شد و همین امر کاهش تدریجی اما قابل توجه جمعیت را در پی داشت.

طبق آمار جمعیتی آمریکا در سال ۲۰۱۸، تنها ۳۸۳ هزار و ۷۹ نفر در دیترویت سکونت داشتند که این واقعیت حاکی از کاهش ۶. ۶۳ درصدی ساکنان شهر نسبت به سال ۱۹۵۰ است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که نرخ ارتکاب جرم در دیترویت بسیار بالا است ضمن اینکه حدود ۴۰ درصد ساکنان آن نیز در وضعیتی بسیار فقیرانه به سر می‌برند.

شهرهای آمریکایی با بیشترین کاهش جمعیت در گذر زمان

کلیولند، ایالت اوهایو

کلیولند یکی از پنج کلان شهر آمریکایی (از مجموع ۶۴ شهر با جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر که در لیست کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود) به شمار می‌رود که طی پنج سال گذشته، کاهش قابل توجه جمعیت را تجربه کرده است. در واقع، علیرغم افزایش ۸. ۳ درصدی جمیعت سراسر ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۱۲ به بعد، تعداد ساکنان کلیولند در همین بازه زمانی به میزان ۳. ۲ درصد کاهش را تجربه کرده است. البته پیش از این نیز یعنی در سال ۱۹۵۰، کاهش جمعیت ۵۸ درصدی شهر به نزول تعداد ساکنان از ۹۱۴ هزار و ۸۰۸ نفر به ۶۷۲ هزار و ۶۶۲ مورد در سال ۲۰۱۸ منجر شد.

جالب است بدانید که با کاهش جمعیت شهر، نرخ وقوع جرم در آن به طور قابل توجهی افزایش یافت به طوری که امروزه کلیولند با هزار و ۵۵۷ مورد جرم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، یکی از شهرهای آمریکایی با بیشترین میزان وقوع جنایت به حساب می‌آید.

شهرهای آمریکایی با بیشترین کاهش جمعیت در گذر زمان

بوفالو، ایالت نیویورک

مهم‌ترین علت کاهش جمعیت در اغلب شهرهای آمریکایی، پایان یافتن فعالیت‌های اقتصادی در بسیاری از بخش‌ها و صنعتی شدن امور کمپانی‌ها بوده که البته کاهش قابل توجه تعداد ساکنان کلان شهر بوفالو نیز به همین مؤلفه نسبت داده شده است. علاوه بر این، توسعه‌هایی که در بخش حمل و نقل آمریکا اتفاق افتاد، ارزش بوفالو را به عنوان یک مسیر مهم تجاری از بین برد و همین امر به سهم خود در کاهش جمعیت شهری نقش مهمی ایفا کرد.

دور اوایل قرن بیستم، بوفالو یکی از کلانشهرهای آمریکایی مهم به شمار می‌رفت که بر فراز آب‌راه معروف ای ری واقع شده بود و مسیر آبی آن به عنوان مرکزی برای تجارت از سمت غرب به شرق و برعکس مورد استفاده قرار می‌گرفت. با گسترش جاده‌ها و بزرگراه‌های مسیر آبی بوفالو از محبوبیت کمتری میان مردم و به ویژه تاجران برخوردار شد که همین امر کاهش تردد بر فراز آب و در نهایت به حداقل رسیدن گرایش مردم به زندگی در مرکز شهر بوفالو منجر شد.

گزارش‌ها حاکی است که جمعیت کلان شهر بوفالو از ۵۸۰ هزار و ۱۳۲ نفر در سال ۱۹۵۰ به ۳۰۲ هزار و ۸۳۸ مورد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافت و رکورد ۸. ۵۵ درصدی نزول تعداد ساکنان را برای آن رقم زد.

شهرهای آمریکایی با بیشترین کاهش جمعیت در گذر زمان

کد خبر 539022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.