مبلمان شهری مازندران نابهنجار است

استاندار مازندران از وضعیت مبلمان شهری در شهرهای استان انتقاد کرد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود حسینی‌پور در جمع اعضای شورای اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مهاجرت‌های گسترده از دیگر مناطق کشور به مازندران را موجب ایجاد نوسان در نمودارهای اجتماعی و فرهنگی در مدیریت شهری استان دانست و اظهار کرد: این نوسانات در ارزش گذاری‌های حواشی و داخل شهرها مؤثر واقع شد و نهایتاً آسیب‌هایی به شوراهای ما وارد کرد که در شأن شوراهای ما نبود و پیشگیری از این نوع مسائل باید در دستور کار شوراها قرار گیرد.

وی گردشگری را یکی از سه ظرفیت مهم مازندران نام برد و افزود: گردشگری در دنیای امروز دارای قواعد و چارچوبی است که اگر آن را نپذیریم، بهره‌ای از آن نخواهیم برد و در حد شعار باقی خواهد ماند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در استان مازندران هیچ المان مشخص و معناداری در ورودی شهرها در تراز مازندران وجود ندارد، تصریح کرد: مبلمان شهری و ورودی شهرها باید به نحوی طراحی و زیباسازی شود که از منظر دیپلماسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، کشورهای میهمان ما را نسبت به سرمایه گذاری در این حوزه و تعامل دو سویه جذب کند.

حسینی پور، یادآور شد: مبلمان شهری در استان ما بسیار ناهنجار است و حس برانگیزاننده و جلب کننده برای گردشگران در شهرهای استان وجود ندارد. شوراها باید به این موضوع ورود پیدا کنند و شهرداران را بطور جدی به سوی تدارک این برنامه سوق دهند.

استاندار مازندران با بیان اینکه بدیهی‌ترین وظایف شهرداری‌ها ارائه خدمات اجتماعی است و بابت خدمات اجتماعی هیچ منتی بر مردم نداریم و اگر در شهرتان کاری کردید و کار مؤثری برای مردم انجام دادید، حتماً مردم از شما قدردانی می‌کنند، اظهار کرد: لازم است مجموعه‌ای را در استانداری برای طراحی وضعیت مناسب شهرهایمان به تناسب استان اول گردشگری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری نیازمند نقشه راه جدیدی هستیم تا از این موهبت در راستای برخورداری مردم عزیز بهره گیری کنیم، افزود: مازندران، استان بی نظیری است و باید جذابیت شهرها و روستاهایمان را به منظر گردشگران بیاوریم.

استاندار مازندران تاکید: شوراها از ظرفیت و مشورت نخبگان در برنامه ریزی و اجرای طرح‌های مرتبط با مدیریت شهری بهره گیری کنند.

وی، با اشاره به اینکه سیستم اجرایی از هیچ کمک و حمایتی در جهت ایجاد تحول در برنامه‌ها تا تغییر در سیما و منظر شهری دریغ نخواهد کرد، گفت: شهرهای مازندران برای ایجاد المان‌های فاخر و زیبا و ایجاد فضاهای لازم برای توسعه گردشگری از هم سبقت بگیرند.

کد خبر 539018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.