سرکنسول ایران در لاهور با رئیس حزب مسلم لیگ نواز دیدار کرد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر «لاهور» با رئیس حزب مسلم لیگ نواز به عنوان دومین حزب قدرتمند سیاسی پاکستان دیدار و درباره روابط دوجانبه به ویژه افزایش تعاملات میان استان‌های دو کشور همسایه رایزنی کرد.

به گزارش ایمنا، «محمد رضا ناظری» امروز در لاهور مرکز ایالت پنجاب با «محمد شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز و رهبر اپوزیسیون در مجلس پاکستان دیدار کرد.

مسؤولان ارشد حزب مسلم لیگ نواز نیز در این جلسه حضور داشتند و شهباز شریف از سرکنسول و هیأت کشورمان به گرمی استقبال کرد.

سرکنسول ایران در این دیدار گفت: با توجه به سیاست راهبردی دولت سیزدهم در توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات با کشورهای همسایه و از سویی نیاز پاکستان به سوخت و انرژی، شرایط کنونی فرصت مناسبی برای پیشبرد پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان و همچنین افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی است.

وی تاکید کرد: در این راستا احزاب سیاسی پاکستان از جمله حزب مسلم لیگ نواز می‌توانند دولت را همراهی و موجب آرامش و آسایش مردم خود باشند.

رئیس حزب مسلم لیگ نواز با یادآوری سفرهای خود به ایران از جمله مشهد مقدس به قرابت‌های تاریخی، فرهنگی، مردمی و مشترکات مذهبی و جغرافیایی دو کشور همسایه اشاره کرد و گفت: روابط پاکستان با ایران بسیار حائز اهمیت و در ریشه‌های عمیق دوستی و برادری نهفته است.

شهباز شریف همکاری‌های دو کشور از جمله تقویت ارتباطات میان ایالت پنجاب با استان‌های ایران را مهم برشمرد و گفت: پیشرفت جمهوری اسلامی در مدیریت شهری و توسعه زیرساخت‌ها بسیار دلگرم کننده است و پاکستان باید از این فرصت استفاده کند.

وی تقویت همکاری‌های دوجانبه تجاری ایران و پاکستان، سرمایه‌گذاری مشترک به ویژه مشارکت دو کشور در تأسیس کشتارگاه مجهز به فن آوری روز در شهر لاهور را بیانگر روابط دوستانه دو همسایه عنوان کرد.

سرکنسول ایران در لاهور نیز در این نشست گفت: ایران از جمله استان‌های ما علاقمند به ارتقای همکاری‌های اقتصادی و توسعه روابط تجاری با استان پنجاب هستند.

وی درباره راهکارهای مختلف جهت افزایش روابط و همکاری‌های دوجانبه بین ایالت پنجاب و استان‌های ایران بحث و تبادل نظر کرد.

محمدرضا ناظری با تاکید بر اهمیت تبادل هیأت‌های پارلمانی میان ایران و پاکستان، گفت: ایالت پنجاب و استان‌های ایران می‌توانند همکاری‌های مشترکی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، فرآورده‌های گوشتی به ویژه در بخش صنعتی و سرمایه گذاری انجام دهند.

منبع: ایرنا
کد خبر 538991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.